וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו ארבעה חשודים בפרשת הגניבה מהמשט

יהושע בריינר

19.8.2010 / 19:38

בית הדין הצבאי החליט לשחרר ארבעה מששת החיילים שנעצרו בחשד למעורבות בפרשת גניבת המחשבים מהמשט לעזה. מעצרו של הקצין, החשוד שגנב את המחשבים כדי למכור אותם, הוארך בארבעה ימים

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בית הדין הצבאי שיחרר היום (חמישי) ארבעה מששת החיילים שנעצרו בפרשת גניבת המחשבים מהמשט הטורקי לעזה. הארבעה היו מעורבים ברכישת המחשבים שנגנבו על פי החשד על ידי קצין שנטל אותם מהספינות. בין החשודים ששוחררו, גם החייל שתיווך בין הקצין לקונים. עם זאת, האריך בית הדין את מעצרו של הקצין החשוד עד יום שני. במצ"ח חושדים כי הקצין מכר את המחשבים לחמישה קונים שונים.

על פי החשד, לאחר שנטל מספינות המשט את המחשבים, פנה הקצין לחייל המשרת ביחידתו בבסיס בדרום הארץ והציע לו לרכוש מחשב ואף להציע לחבריו לרכוש מחשבים ניידים. אז, מכר החייל את המחשבים לחברי ילדות שלו וכן לחברים ששירתו עימו בעבר.

עם זאת, החייל "המתווך" הכחיש כי ידע שמדובר במחשבים השייכים לפעילי המשט לעזה בעת הרכישה. פרקליטו של החייל, עו"ד בני קוזניץ, אמר בתגובה להחלטה לשחררו היום כי "מרשי לא היה מודע לכך שמדובר ברכוש גנוב או ברכוש ששייך למשט. כל מה שהיה הוא שקיבל הצעה מקצין ביחידה אותו הוא מכיר לרכוש מחשב נייד משומש במחיר סביר, ולא היה לו שום חשד שמדובר ברכוש המדובר, ועובדה שסופו של דבר הוא שוחרר ממעצר".

בתוך כך, מתגבר החשד כי למעט אותם שלושה רוכשים, פעל הקצין למכירת מחשבים נוספים שלא דרך המתווך. חייל המשרת עם הקצין נעצר, אולם הוא מכחיש כל קשר למעורבות בפרשה. על פי החשד, המחשבים נקנו במחיר של כ-1,200 שקלים, ובשלב זה לא ברור כמה מחשבים ניטלו על ידי הקצין, אולם ברור שמספרם גבוה מחמישה. בסך הכל נעצרו עד כה בפרשה לפחות שבעה חיילים, ובהם הקצין, שמעצרו, כאמור, הוארך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully