וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: ברק וצמרת צה"ל לא זייפו המסמך

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

19.8.2010 / 19:21

המשטרה הודיעה רשמית כי המסמך שכונה "מסמך גלנט" זוייף, וניקתה מכל חשד את שר הביטחון אהוד ברק ועובדי לשכתו, וכן את הרמטכ"ל אשכנזי ושאר אלופי המטכ"ל. אשכנזי: "מלכתחילה האמנתי שההאשמות משוללות יסוד"

המשטרה פירסמה הערב (חמישי) הודעה לפיה אין תשתית לחשד שהרמטכ"ל ושאר אלופי צה"ל וכן שר הביטחון אהוד ברק ועובדי לשכתו, מעורבים בזיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט". המשטרה הודיעה כי היא תמשיך לחקור את הפרשה, וכי בידיה כיווני חקירה משמעותיים.

המשטרה אף הודיעה באופן רשמי כי המסמך הינו מסמך מזויף. על פי ההודעה, "המשטרה חשפה את שרשרת ההעברה של המסמך. בחקירת המשטרה הובהר כי אין תשתית לחשד שמי מעובדי הלשכות של שר הביטחון ושל הרמטכ"ל היה מעורב בהכנתו. בחקירת המשטרה הובהר עוד, כי אין תשתית לחשד שהרמטכ"ל ומי מקציני פורום המטה הכללי מעורב בהכנת המסמך".

בהודעת המשטרה נכתב עוד כי "המסמך שפורסם והגרסאות השונות שלו נתפסו על ידי המשטרה ונמצאים ברשותה. המשטרה חשפה בחקירתה כי תלונתו של אייל ארד, לפיה המסמך שפורסם שנחזה להיות מסמך שהוכן במשרדו, זויף ולא הוכן על ידי משרדו, מבוססת".

הרמטכ"ל: "נגרם לצה"ל נזק"

הרמטכ"ל גבי אשכנזי קיבל עידכון ממפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן, בעקבות הודעת המשטרה. אשכנזי ציין כי "כעת ברור שנגרם לצה"ל ולתדמיתו בציבור נזק גדול וכי האשמות שהוטחו כנגד צה"ל ומפקדיו הבכירים היו משוללות כל יסוד. לרגע אחד לא האמנתי שמי מחברי פורום המטה הכללי או מי ממפקדי צה"ל קשור לעניין זה".

הרמטכ"ל הודה למפכ"ל ולצוות החקירה על ממצאיהם עד כה ואמר כי "אין לנו את הזכות או את היכולת לעצור ולו לרגע קט את העשייה הצבאית והביטחונית, את המוכנות והכשירות לאתגרים הצבאיים והביטחוניים שלפנינו. הציבור בישראל שם את מבטחו בחיילי צה"ל ומפקדיו ועלינו החובה להוכיח כי אנו ראויים לאמון זה".

דובר צה"ל מסר כי בכוונת הרמטכ"ל לקיים בקרוב דיון בפורום מטכ"ל אודות האירוע, והדרכים בהן יש לנקוט כדי להשיב ואף לחזק את אמון הציבור בצה"ל.

"אפשר להמשיך בתהליך בחירת הרמטכ"ל"

במקביל, הודיע הערב היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, במכתב ששלח לראש הממשלה ולשר הביטחון, כי אין מניעה משפטית מלבחור רמטכ"ל חדש.

לפני כשבוע עם חשיפת הפרשה וההחלטה על חקירה פלילית, הודיע ויינשטיין כי "לא ניתן לקבל החלטה על בחירת רמטכ"ל בשלב זה". אולם היום כתב ויינשטיין כי "בעקבות ההתפתחויות בחקירה ועל רקע ממצאי הביניים של המשטרה, לפיהם אין תשתית ראייתית לכך שמי מהאלופים המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל מעורבים בהכנת המסמך – קביעה זו כבר לא תקפה".

"להחלטה זו הגעתי לאחר בחינת הדברים ועריכת האיזון הנדרש בין הרצון להגיע למיצוי מלא של החקירה מחד, והאינטרס הציבורי החיוני במניעת עיכוב במינוי רמטכ"ל מאידך, ולאחר שהוברר כאמור, כי אין בסיס לחשד נגד מי מהאלופים הרלוונטים להליך המינוי", הוסיף.

עם זאת הוא הוסיף, כי החקירה בפרשה נמשכת וכי ישנה אפשרות כי בהמשך החקירה יתבררו עובדות חדשות שיהיה בהן כדי להשליך על נושא מינוי הרמטכ"ל. "השאלה הציבורית אם להמתין עד מיצוי מלא של החקירה או למנות כבר כעת רמטכ"ל נתונה, איפוא, בידיכם", כתב.

לפני כשבועיים נחשף מסמך המציג לכאורה את הקמפיין המתוכנן של אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. על פי המסמך, שהופיע תחת הלוגו של משרד יחסי הציבור "ארד תקשורת" של אייל ארד, יציג האלוף גלנט תדמית שלילית לאלוף בני גנץ, התמודד מולו על התפקיד. המסמך, כאמור, זוייף.

עדכון ראשון: 18:02

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully