וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה צפויה לפרסם הודעה על "פרשת גלנט"

איילה חננאל ויהושע בריינר

19.8.2010 / 16:38

מפכ"ל המשטרה דודי כהן וראש אגף החקירות יואב סגלוביץ' דנו עם צוות החקירה בפרשת גלנט, ככל הנראה, לקראת פרסום הודעה בנושא. מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי המסמך מזויף

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן נפגשו אחר הצהריים (חמישי) עם צוות חוקרי היאחב"ל וראש אגף החקירות במשטרה ניצב יואב סיגלוביץ' על מנת לדון בפרשת גלנט. אחר הצריים יתקיים דיון נוסף בנושא. ככל הנראה, צפויה צמרת המשטרה לפרסם בשעות הערב הודעה הקשורה למסמך שבמרכז הפרשה.

המשטרה הודיעה מוקדם יותר היום לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כי חוקריה מצאו תשתית ראייתית לכאורה שהמסמך מזויף. בהודעה נמסר, כי לידי חוקרי המשטרה הגיעו מספר גרסאות של המסמך המזויף, כולל כפי הנראה העותק ממנו צולם המסמך שפורסם בערוץ 2, לכן המשטרה שוב הודיעה שבשלב זה היא אינה זקוקה למסמך.

הודעת המשטרה הזימה באופן סופי את חרושת השמועות במטה הכללי ובמערכת הביטחון, וכעת דורשים גורמים בכירים במערכת מהזייפנים להיחשף. "היה כאן ניסיון חמור לטפול על האלוף יואב גלנט ועל שר הביטחון אהוד ברק עלילת דם של ממש", הגדיר זאת גורם ביטחוני, "עכשיו, כשברור לכל כי מדובר בזיוף, אין ספק בכלל שצריך להעמיק את החקירה ולברר מי ניסה לבצע פיגוע בכל הליך בחירת הרמטכ"ל הבא. זיוף המסמך הזה דומה להנחת מטען צד בכל ההליך". הגורם הוסיף כי "היה כאן ניסיון לטפול על גורמים בכירים מאוד בצמרת צה"ל ובמערכת הביטחון דברים ועלילות שלא היו ולא נבראו".

מי ששמו נוקה באופן סופי מפרשת המסמך הוא גלנט עצמו. בשיחה עם מקורביו, הביע אלוף פיקוד הדרום סיפוק מהודעת המשטרה. "היה כאן תרגיל מגעיל, והיה לי ברור מלכתחילה שמדובר כאן בזיוף ובמעשה פלילי". גורם בכיר אחר התייחס לניקוי שמו של גלנט ואמר כי "בניגוד לאחרים, גלנט שתק לאורך כל החקירה והאמין ללא ספקות שחקירת המשטרה תצביע על כך שהמסמך מזויף. הוא האמין בצדקתו והמשיך להתעסק עם החמאס ולא עם הפרשה".

לפני כשבועיים הוצג בערוץ 2 מסמך החושף לכאורה את הקמפיין המתוכנן של אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. על פי המסמך, שהופיע תחת הלוגו של משרד יחסי הציבור "ארד תקשורת" של אייל ארד, יציג האלוף גלנט תדמית שלילית לאלוף בני גנץ, התמודד מולו על התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully