וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בב"ש: נציג הסנגוריה יצפה בנתיחת הגופות

רמי שני

19.8.2010 / 13:11

בניגוד לעמדת המשטרה, בית המשפט הורה למכון לרפואה משפטית לכלול נציג של הסנגוריה הציבורית בהליך נתיחת גופותיהם של שני הצעירים שנורו למוות אתמול בבאר שבע

בית משפט השלום בבאר שבע הורה היום (חמישי) למכון לרפואה משפטית באבו כביר לשלב נציג של הסנגוריה הציבורית בנתיחת גופותיהם של שני צעירים שנורו למוות בבאר שבע. הנחיית השופט ניתנה נוכח בקשת הסנגוריה הציבורית, אף כי בשלב זה אין בידי המשטרה עצורים החשודים בביצוע הרצח.

בסנגוריה הציבורית אומרים, שמדובר החלטה תקדימית, לפיה גם במקרה שבו טרם נעצר חשוד בביצוע רצח צריך להיות נציג מומחה מטעם הסנגוריה בעת ביצוע הנתיחה שלאחר המוות. השופטת שדנה בתיק, שרה חביב, קבעה כי "דו"ח הנתיחה יישמר בכספת בבית המשפט או בסנגוריה וייפתח רק בעת החלטה על הגשת כתב אישום נגד חשוד או חשודים שייעצרו במהלך החקירה בעתיד".

הדיון בעניין החל אתמול, לאחר העברת הגופות למכון לרפואה משפטית באבו כביר. המשטרה התנגדה לבקשת הסנגוריה הציבורית בטענה, שהיא אינה צד בעניין כל עוד לא נעצרו חשודים. השופטת החליטה בתחילה להורות על עצירת הנתיחה לבקשת הסנגוריה ובהמשך לקבל את בקשת מנהלת הסנגוריה הציבורית בדרום דוקטור דליה חלק. "רישומי הפתולוג מטעם הסנגוריה הציבורית עשויים להוות בעתיד בסיס לחוות דעת מומחה מטעמם של חשודים או נאשמים בתיק דנן", כתבה חביב. "צודק בא כח המשטרה כי עדיין אין חשודים ועל כן הסנגוריה הציבורית אינה מייצגת אף אחד. אלא שדווקא בשל כך ובשל העובדה שמדובר בסנגוריה ציבורית שהיא גוף השייך למשרד המשפטים, הרי שיש לסנגוריה מעמד, שכן היא אמונה על זכויותיהם של כלל החשודים והנאשמים בהליך פלילי". חביב הוסיפה, שממילא אם היו חשודים, הייתה מוגשת בקשה דומה מטעם עורכי הדין שלהם.

נציגי הסנגוריה הציבורית בחדר הנתיחה יהיו מומחים של חברת מדן, הנותנת שירותי יעוץ לעורכי דין ברפואה משפטית ונוכחת בנתיחת גופות מטעמן של משפחות או עורכי דין פרטיים. מנהל החברה, אורי סגל אמר לוואלה! חדשות כי יש חשיבות רבה לנוכחות נוספת בחדר הנתיחה, לצורך בקרה על ההליך, כפי שנעשה במדינות רבות אחרות. "אין ערעור על יכולתו המקצועית של המכון לרפואה משפטית", אמר. "החשיבות היא שעין בוחנת מקצועית, מומחית ברפואה משפטית, עם ניסיון רב, עושה בעצם סוג של בקרה והתרשמות בעת הנתיחה. הרופאים המומחים שלנו, מבצעים רישום של התרשמותם בעת הנתיחה. ברוב המקרים, הדו"ח מופקד בבית המשפט או בכספת הסנגוריה, כדי להבטיח שהפרטים לא יצאו עד להחלטה לגבי הגשת כתב אישום. למשל, בתיק שנמצא עכשיו בדיון, של הרצח בטיילת, הנציג שלנו שהשתתף בנתיחה שלאחר המוות, הציג בדו"ח שלו נתונים שונים ממה שהציג הפתולוג של המכון ויש לכך משמעות כבדה מאוד".

בחברת מדן אומרים עוד, שאם אין גורם נוסף בחדר הנתיחה, חייב בית המשפט לקבל את הדברים כפי שהם נמסרים בדו"ח של הפתולוג מטעם המכון לרפואה משפטית באבו כביר. "אם אין נוכחות נוספת בחדר הנתיחה, אז חייבים לקבל את העובדות שמונחות לפני בית המשפט ואלו לא תמיד תואמות את המציאות", אמר סגל. לדבריו, "המהלך נעשה על פי הליך שמתנהל במדינות רבות בעולם, בהן יש בקרה על ההליך של הנתיחה, כחלק מחקירה פלילית של נסיבות מוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully