וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לפתיחת שנת הלימודים במכללות ההוראה

גיל סימה

19.8.2010 / 17:04

במכללות להכשרת מורים מאשימים את משרד החינוך בנקיטת מדיניות של 'הזנחה תקציבית'. "אנחנו מיואשים, בתקציב שאנחנו מקבלים איננו יכולים להכשיר מורים אפילו ברמה המינימאלית"

קברניטי המכללות להכשרת מורים ברחבי הארץ טוענים שהם עומדים בפני שוקת שבורה. פרופסור יאיר קארו, נשיא המכללה האקדמית אורנים לחינוך אמר כי הוא ועמיתיו מאשימים את משרד החינוך בהזנחת המכללות, שטענתם לא מתוקצבות כראוי מזה כעשור. "אנחנו מיואשים. בתקציב שאנחנו מקבלים איננו יכולים להכשיר מורים אפילו ברמה המינימאלית הנדרשת מאיתנו", אמר קארו.

קרוב ל-30 סמינרים ומכללות להכשרת מורים פועלים במדינה, כשבכל שנה מסיימים את לימודיהם אלפי מורים חדשים המיועדים להיקלט במסגרת שלל מערכות החינוך הקיימות.

תקציב המכללות מתבסס על שני מקורות עיקריים: קרוב לשני שליש מהתקציב מגיע ממשרד החינוך והיתר משכר הלימוד המשולם על ידי הסטודנטים.

לטענת ראשי המכללות, פתיחת שנת הלימודים עומדת בשלב זה בסימן שאלה והמבנים האמורים שהיו אמורים לעבור שיפוצי קיץ מתפוררים ונשחקים. "התקציב יורד כל שנה", אומרת פרופסור לאה קאסן, נשיאת מכללת לוינסקי. "במצב הקיים עם טכנולוגיות שלא מתאימות את עצמן למאה ה-21 לבוגרים שלנו יהיה קשה להשתלב בשוק העבודה". קאסן מזהירה עוד כי בשלב זה קיימת סכנה לפתיחתו של הקמפוס שמפעילה המכללה זאת לאור מחסור תקציבי של יותר מ-1.5 מיליון שקל"

"התשלומים יועברו"

ראשי המכללות טוענים כי מלבד העדר תקציבי בינוי ותשתיות גם כספים נוספים הנוגעים להסעות מורים, העברת כספים להשתלמויות ותקציבים לפתיחת שנת הלימודים אינם מועברים. "אין לנו כבר מאיפה לשלם, המקורות הדלדלו ואנחנו נאלצים לקחת הלוואות עד אשר משרד החינוך ישלם את התחייבויותיו", מסביר פרופסור קארו.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "אגף הכשרת עובדי הוראה העביר כבר בחודש יוני את התקציבים עבור נסיעות מורים, סל מפקח, סל מעורבות חברתית ועדכון מכסות לשנת הלימודים תשע"א. השלמת עדכון התשלומים יבוצעו במהלך השבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully