וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: גירוש הצוענים לרומניה יצא לדרך

טליה שחר

19.8.2010 / 12:35

79 צוענים הגיעו לנמל התעופה בפריז ויוטסו לרומניה, לאחר שהביעו הסכמה לעזוב את צרפת בתמורה למאות אירו. עד סוף החודש יוטסו משטח צרפת עוד מאות צוענים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עשרות צוענים הגיעו היום (חמישי) לנמל התעופה בפריז, בירת צרפת, כדי ליטול חלק בתכנית הגירוש מרצון של צוענים, בני קהילת הרומה, לרומניה. זאת כחלק ממאמציה של ממשלת צרפת לפרק את מחנותיהם הלא-חוקיים ברחבי המדינה.

79 צוענים, המכונים בני הרומה, שהסכימו לעזוב מרצונם החופשי קיבלו 300 אירו ו-100 אירו עבור כל ילד, ויוטסו בחזרה לרומניה. מחר מתכוונת הממשלה להטיס 132 נוספים לטימישוארה, ולבוקרשט, ו-160 בסוף החודש. בסך הכל כ-700 צוענים יוטסו לרומניה ולבולגריה עד סוף החודש. הצעד גרר ביקורת רבה בקרב ארגוני זכויות אדם וברומניה. שר החוץ הרומני תיאודור בקוסנצ'י אמר כי הוא חושש מתגובות שנובעות משנאת זרים. הוא הוסיף, כי זוהי הפרה של חוקי האיחוד האירופי לגבי חופש תנועה, שגם נוגדת את שיתוף הפעולה האסטרטגי בין צרפת לרומניה.

צוענים בצרפת שיגורשו לרומניה. רויטרס
כל צועני שיעזוב מרצונו יקבל 300 אירו ו-100 אירו עבור כל ילד/רויטרס

ממשלת צרפת קיבלה את ההחלטה על הגירוש, בתמיכת הנשיא ניקולא סרקוזי, לאחר המהומות האלימות בין המשטרה לצוענים בעיר גרנובל בחודש שעבר. לטענתה, מחנות הצוענים הם "מקור של סחר לא חוקי, של תנאי מחייה מזעזעים, של ניצול ילדים לקיבוץ נדבות, של זנות ופשע". דובר משרד החוץ הצרפתי טען כי תקנות האיחוד האירופי מאפשרות באופן ברור הגבלות של חופש התנועה מסיבות של סדר ציבורי, ביטחון הציבור, ובריאות הציבור. האיחוד האירופי מסר כי הוא עוקב מקרוב אחר המצב על מנת להבטיח שצרפת תעמוד בתקנות חופש התנועה.

צוענים בצרפת שיגורשו לרומניה. רויטרס
לטענת ממשלת צרפת מחנות הצוענים הם מקור של פשע וזנות/רויטרס

לפי ההערכות, בצרפת חיים כ-15,000 צוענים ואנשי קהילות נודדות ממוצא מזרח אירופי, מספר קטן בהרבה מגודל הקהילה בספרד ובאיטליה. חלקם חיים במחנות לאחר שקיבלו אישור לכך, ואחרים גרים במחנות לא חוקיים או בבתים עזובים אליהם פלשו. בשנה שעברה כ-10,000 צוענים שבו לרומניה ולבולגריה במסגרת תכנית עזיבתה מרצון, אך מרביתם חזרו לצרפת כאזרחים אירופים. ניתן לגרשם אם הם מבצעים פשע או נקבע שהם נטל על החברה. באופן היסטורי, רומניה ובולגריה היוו מפלט לצוענים במהלך מלחמת העולם השנייה, מכיוון שהמדינות הללו לא מסרו אותם לידי הנאצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully