וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב לכל קשיש

עובד אלחליבי

20.8.2010 / 12:28

פרוייקט "כלבי ליטוף" דואג להזכיר לקשישים בבתי אבות שהם לא לבד, ומביא להם רגעים של אושר צרוף. אנחנו קוראים לכם לבוא ולקחת חלק בעשייה אנושית

23% מהקשישים בישראל מוגדרים על ידי המוסד לביטוח לאומי כעניים. על פי נתונים של פרויקט שבמסגרתו נבדקה תוחלת העוני בקרב קשישים ב-23 מדינות, נמצא כי מצבנו טוב יותר רק מ-4 מדינות בהם שיעורי העוני בקרב קשישים גבוהים יותר (טיוואן, אירלנד,מקסיקו וארה"ב). ארגון ה'ג'וינט ישראל- אשל' פועל לקידום איכות חייהם של זקנים בישראל, תודות לתרומות של יהודים בחו"ל. אחת התוכניות המעניינות היא 'כלבי ליטוף'. התוכנית, פועלת בכ- 70 בתי אבות בישראל ובמסגרתה מתנדב וכלבו הידידותי מגיעים לבית אבות. הכלב שובר לישיש את הבדידות והשגרה, הישיש זוכה ללטף את הכלב, לשחק איתו, לצחוק איתו ועם בעליו, ולהרגיש שגם בגיל השלישי, הוא עדיין נחשב, ושחושבים עליו. התוצאות מדהימות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרוייקט כלבי ליטוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתיה בר מקרית ביאליק, שמתנדבת במסגרת הפרויקט מספרת "היינו בבית האבות 'נוף הקריה' בקריית ביאליק לביקור ראשון. הפגישה עם הדיירים הייתה מאוד מרגשת. שתי נשים תוך כדי ליטוף החלו לבכות וסיפרו שהן נזכרות בכלבים שהיו להן בעבר. אחת משתי נשים אלו החלה ללטף את הכלב ג'וי, ותוך כדי כך העובדת הסוציאלית, אמרה לי שהיא מתרגשת עד דמעות, כיוון שאישה זו לא הניעה את ידיה במשך חודשים רבים למרות כל הטיפולים השונים. וכעת היא פשוט הרימה יד אחת כדי ללטף את הכלב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע של אושר חמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליזה אמויאל, שמנהלת את הפרויקט מציינת, "החיים בבית האבות מאד קשים. השעמום, הבדידות, השגרה הנוראית, הסביבה האדישה והעצובה, המחלה, והתסכול, מאפיינים אותם. ברגע שנכנסים מתנדב והכלב שלו, המגיעים במיוחד כדי להעניק תשומת לב וחברות לדיירים, סיעודיים, תשושים, או עצמאיים, הכל משתנה, ויחד, הדיירים, המתנדבים והכלבים מבלים רגעים של חסד ורכות..."

ויש עוד. במסגרת תכניות "חברים בעת זקנה", גם זקנים בקהילה, שבבעלותם כלב או חתול, או המבקשים לאמץ, יכולים לקבל תמיכה כלכלית לטיפולים וטרינריים, חיסונים, עיקורים ועוד ."אנחנו מאמינים שחברתן של חיות מחמד תורמת לבריאות הנפשית והפיזית של הזקן. מבחינה חברתית למשל, זקן שיושב לבד בפארק, יתקשה לפתוח בשיחה עם הסביבה, יש שיראו בו אפילו כדמות מאיימת, אך אם יש כלב לצדו, אנשים וילדים ניגשים ללטף את הכלב, ולדבר עם בעליו באופן טבעי... הכלבים הינם מתווכים חברתיים נפלאים עבור הזקנים, והם מביאים המון אינטראקציות, ומעלים את תחושת הביטחון בבית, דבר חשוב לזקנים בזמננו ", אומרת אמויאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה אושר בכלב אחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

סבא תמיד היה אומר לי:"אין לומר על אדם שחי חיי אושר, אלא לאחר שנפטר". לכלבים יש סגולה נפלאה, להשיב לנו בני האדם את היכולות, שאנחנו מאבדים במשך השנים: היכולת לתקשר עם הסביבה, לאהוב ולהיות נאהב, היכולת להרגיש ביטחון עצמי בתוך הבית או ליד הכספומט. כלבים מצליחים לסייע לזקני השבט שלנו, במקומות שבהם מדיניות הרווחה הנסוגה של מדינת ישראל נכשלת.

רוצים להצטרף? במוקד רעות / אשל: 1700700204

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully