וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יוסף אליצור מיצהר שוחרר ללא הגבלות

19.8.2010 / 14:41

הרב יוסף אליצור שנעצר הלילה ונחקר בחשד להסתה לגזענות ולאלימות שוחרר ע"י ביהמ"ש ללא תנאים מגבילים. פרקליטו: "אל למשטרה להתעסק בפלפולים תיאולוגים"

בית משפט השלום בראשון לציון שיחרר בצהרים (חמישי) ללא תנאים מגבילים את הרב יוסף אליצור, שנחקר הלילה בגין חשדות להסתה לגזענות. בית המשפט מתח ביקורת על כך שהמשטרה לא זימנה את אליצור לחקירה והצעד הראשון שנקטה היה מעצרו. בפועל, התברר בדיון כי החוקרים הגיעו באחרונה לביתו של אליצור בהתנחלות יצהר אולם זה היה באותו הזמן בטיול עם משפחתו והשוטרים לא השאירו לו זימון לחקירה.

"זהו מעצר מיותר ולא חוקי ואני ממליץ למשטרה לסגור את התיק", אמר פרקליטו עורך הדין עדי קידר שייצג את אליצור מטעם ארגון "חוננו", "לא למשטרה ולא לבית המשפט יש את הסמכות להתעסק בפלפולים תיאולוגים כאלו ואחרים".

אליצור, שחיבר יחד עם הרב יצחק שפירא את הספר "תורת מלך", נעצר הלילה ונחקר על ידי חוקרי היאחב"ל. הוא גם חשוד בהחזקת פרסום גזעני ופרסום המסית לאלימות. בספר "תורת מלך" ניתן לכאורה היתר לפגוע בלא-יהודים. מעצרו בוצע לאחר שאמש התכנסו מאות רבנים להביע תמיכה ברבנים דב ליאור מקריית ארבע ויעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, שסירבו להיחקר במשטרה על הסכמתם לספר.

בוועד מתיישבי השומרון מחו על המעצר וטענו כי מדובר בניסיון של השב"כ לייצר כותרות מלאכותיות. מהוועד נמסר, כי "אף שכבר לפני חצי שנה התפרסם כי הוא אחד ממחברי הספר 'תורת מלך', חיכה השב"כ למוסס את השפעת כנס הרבנים שנערך אתמול, בו היתה קריאה שלא לחקור רבנים הנרדפים בעקבות דברי תורה ורדיפת המשטרה אחר מחברי הספר".

גם חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס למעצרו של הרב אליצור ומסר כי "מעצרו של הרב אליצור הוא עוד מעשה נבלה ממשטרת המחשבות של שי ניצן (המשנה לפרקליט המדינה – י.ב) שנותן למכללת 'שנקר' להסית במפגיע בשם חופש האומנות ושם עצמו לצנזור של עולם התורה. ההיסטוריה מלמדת שהוא לא הראשון, קדמו לו כבר אדריאנוס וסטאלין".

עדכון ראשון - 9:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully