וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 6 חיילים מכרו מחשבים של פעילי המשט

19.8.2010 / 0:13

6 חיילי צה"ל נחקרו על ידי מצ"ח בחשד שבזזו מחשבים ניידים השייכים לפעילי המשט לעזה. לפי החשד, קצין שטיפל בספינות המשט העביר את הציוד לחייל בכדי שימכור אותו

בעקבות טענותיהם של פעילי המשט לעזה על כך שנגנבו מהם פריטים על ידי חיילי צה"ל, הותר אמש (רביעי) לפרסום כי שישה חיילים, בהם קצין בדרגת סגן משנה, נעצרו השבוע לאחר שנחקרו על ידי מצ"ח בחשד כי בזזו מחשבים ניידים של פעילי המשט ומכרו אותם. על פי החשד, קצין שנטל חלק בטיפול בספינות המשט בנמל אשדוד גנב מאחת הספינות שישה מחשבים ניידים. הקצין חשוד כי העביר את המחשבים לחייל המשרת עימו, על מנת שזה ימכור אותו לאחרים.

בעקבות כך פנה החייל לחברי ילדות שלו והציע להם לרכוש את המחשבים תמורת סכום של כאלף שקלים ליחידה. כך נמכרו שלושה מהמחשבים, כאשר על פי החשד, אחד המחשבים נמכר על ידי הקונה הראשון לחייל נוסף. ככל הנראה החיילים שרכשו את המחשבים גילו כי מדובר במחשבים שנגנבו מפעילי המשט רק לאחר הקנייה.

כל החשודים בפרשה נעצרו בתחילת השבוע, ואתמול הובאו חלקם להארכת מעצר בבית הדין הצבאי בחיפה. היום יובא הקצין והחייל המתווך להארכת מעצרם בבית הדין הצבאי בחיפה. עו"ד שלומי רכבי, פרקליטו של אחד החיילים שרכשו את המחשב, שמעצרו הוארך עד מחר, הגיב הערב לחשדות. דבריו, "מרשי רכש את המחשב בתום לב מחבר ילדות מבלי שהעלה בדעתו שמדובר במחשב גנוב כלל, ורק בדיעבד נודעו לו הפרטים המלאים. מרשי שיתף פעולה מלאה עם החוקרים והביע חרטה מלאה על כך שלא דיווח על הנושא".

סנגורי החשודים ברכישת המחשבים הניידים וכן סנגורו של החייל המתווך שמכר את המחשבים עבור הקצין מסרו כי החיילים שרכשו את המחשבים בעסקה לא ידעו כי מדובר במחשבים של פעילי המשט בעת הרכישה. "החייל קיבל הצעה מקצין ביחידה שלו לרכוש מחשב משומש במחיר סביר, מרשי הציע לחבריו ואף הם רכשו", אמר עורך דינו של החייל המתווך בני קוזניץ. "עם זאת, בזמן הרכישה החייל לא ידע אם מדובר במחשב גנוב ובטח לא ידע כי מקורו במשט ופרט זה נודע לו רק בשלב מאוחר מאוד לאחר ביצוע העסקאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully