וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל צפויה להשיק טאבלט מתחרה לאייפד

18.8.2010 / 22:15

לפי דיווח בארה"ב, גוגל תשיק במהלך נובמבר מחשב טאבלט בשם ג'י-פאד, שיתבסס על מערכת ההפעלה כרום. מה הוא צפוי לכלול?

הבלוג downloadsquad.com מדווח כי גוגל צפויה להשיק מחשב טאבלט שיתחרה באייפד של אפל ב-26 בנובמבר, "יום שישי השחור". המכשיר, לפי הדיווח, יושק ברשת של ורייזון, ויתבסס על מערכת ההפעלה כרום של גוגל (ולא אנדרואיד המשמשת לסלולר). הבלוג דיווח את הדברים מפי מקור שביקש לשמור על עילום שם, ואמר כי את המכשיר, שכבר זכה ברשת לכינוי "ג'י-פאד", מרכיבה חברת HTC, שאחראית גם למכשיר הסלולר של גוגל, נקסוס ואן.

השקת המכשיר ברשת ורייזון אינה מפתיעה, לאחר שבשבוע שעבר פירסמו שתי החברות שיתוף פעולה בנוגע לנייטרליות רשת. האייפד הושק ברשת AT&T, עליה יש ביקורות רבות בנוגע לגלישה הסלולרית.

"יום שישי השחור", היום שלאחר חג ההודיה, הוא יום הקניות העמוס ביותר בארה"ב באופן מסורתי, ונחשב ליריית הפתיחה של עונת הקניות לחגים – תקופה בה קמעוניות רבות נהנות מחלק גדול מהכנסותיהן. השקת המכשיר ביום זה עשויה לתת דחיפת עידוד לקונים רבים. בנוסף, לפי הערכות, המכשיר של גוגל יהיה זול מהאייפד, שכמכשירים רבים מבית אפל מתומחר גבוה יחסית לשוק.

לפי הדיווח, הטאבלט של גוגל צפוי לכלול מסך מגע של 1280X720 פיקסלים, זיכרון של 2 ג'יגה בייט, זיכרון קשיח של 32 ג'יגה בייט, קישוריות באמצעות WiFi, בלוטות', ו-3G, כמו גם GPS פנימי, מצלמה, ויתכן שאף יציאה לכרטיסי זיכרון שונים. אם להתבסס על נקסוס ואן – גוגל צפויה להעמיס גם על המכשיר הזה מאפיינים רבים שירצו חובבי טכנולוגיה אדוקים, ולא רק את המשתמשים הפשוטים.

דיווחים קודמים העידו כי הטאבלט של גוגל יהיה מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד, המשמשת טלפונים סלולריים כיום. בנוסף, "פייננשל טיימס" דיווח מוקדם יותר השנה כי גוגל עשויה לשתף פעולה עם מוטורולה כיצרנית המכשירים. דיווחים נוספים רמזו כי אייסר צפויה להשיק טאבלט מבוסס כרום.

כרום היא מערכת ההפעלה מבוססת יישומי הרשת שגוגל צפויה להשיק בסתיו הקרוב. החברה כבר חשפה חלק ממערכת ההפעלה בנובמבר שעבר, והדפדפן של גוגל המהווה את הבסיס למערכת הפעלה זו - דפדפן כרום – כבר נמצא בשוק זמן מה וצובר פופולריות. אחד הדגשים של גוגל בפיתוח מערכת ההפעלה הוא מהירות – מהירות אתחול גבוהה, כמו גם ביצוע פעולות מהיר. המערכת מיועדת בעיקר לנטבוקים, וככל הנראה גם לטאבלטים. בעת חשיפת מערכת ההפעלה כרום לפני כמעט שנה, מסרה גוגל כי היא צופה שעד סוף 2010 יהיו כבר מספר דגמי מחשבים שיתבססו על מערכת זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully