וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצים יארגנו לילדי הזרים חוויה מתקנת?

רמי שני

18.8.2010 / 21:00

התנועה הקיבוצית הצליחה לשכנע 16 קיבוצים לבחון את אפשרות קליטתם של ילדי העובדים הזרים עד לגירושם מישראל. "הם יזכו לחום, אהבה, דשא ירוק, משחקים, בריכה והמון המון תשומת לב - דברים שכמעט לא זכו להם מאז היוולדם"

אגף המשימות בתנועה הקיבוצית הצליח לגייס שישה עשר קיבוצים שהסכימו לבחון את אפשרות קליטתם של ילדי העובדים הזרים, עד לגירושם. מזכיר האגף, יואל מרשק' אמר הערב (רביעי) לוואלה! חדשות, שלא מדובר בצעד בלתי חוקי, אלא בדרך להעניק לילדים האלה חוויה מתקנת. בין הקיבוצים שהסכימו לבחון את קליטת הילדים נמצאים חצור, רמות מנשה, משמר העמק, ניר יצחק, מגן, יפתח, צרעה, משגב עם, בר עם ואחרים.

לדברי מרשק, "קיבלנו כמה תגובות שחוששות מהתוכנית לארח את הילדים המיועדים לגירוש בקיבוצים עד ללקיחתם על ידי משטרת ההגירה (יחידת עוז) וגירושם מהארץ. אבל אין צורך לפחד משום איום. שום אסון לא יקרה אם נארח את הילדים על פי רצונם בלבד בקיבוצינו עד לגירושם. הילדים יזכו לחום, לאהבה, דשא ירוק, משחקים, בריכה והמון המון תשומת לב - דברים שכמעט לא זכו להם מאז היוולדם. הכל נעשה במסגרת החוק. מי שמציג זאת כפעולה כנגד החוק לא יודע מה הוא החוק".

על פי החלטת אגף המשימות של התנועה, בעידוד מזכיריה, אגף המשימות יקלוט מיידית את אותם מגורשים בפועל. ילדים אלו יופנו לקיבוצים אשר אישרו את קליטתם לתקופה של מספר חודשים. מרשק הדגיש כי "חברי הקיבוצים ששרדו את השואה ועלו לארץ ייקראו לארח בביתם את הילדים לאות הזדהות. אנחנו לא מתכוונים להיכנס לעימותים אלימים עם כוחות הביטחון או המשטרה על הרקע הזה. בשבוע הבא תיערך פגישת היערכות, ויוכנו הרשימות השמיות שיביאו הארגונים החברתיים. במקביל, נפנה לשרי ממשלה כדי לשנות את ההחלטה".

במזכירות התנועה מבקשים לפנות לדוגמה אחרת מההיסטוריה כדי לשנות את רוע הגזירה בעניין ילדי העובדים הזרים. "גם משה רבנו היה ילד של זרים", אומרים במזכירות. "בחודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, אנו פונים לממשלת מדינת ישראל, שרק לפני דור או שניים אלפים מילדינו התחננו למחסה ומפלט: חוסו על הטף - 400 ילדים דוברי עברית, ישראלים, ושנו את החלטת הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully