וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: מסמך גלנט - ניסיון לעכב המו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.8.2010 / 16:18

"מסמך גלנט" מצליח לעורר עניין לא רק במטכ"ל, אלא גם ברשות הפלסטינית. לדברי בכיר פלסטיני, רבים ברשות סבורים שהמשבר סביב המסמך נועד להראות לעולם שישראל עסוקה בבעיות פנימיות ומתקשה ללכת לקראת הפלסטינים

"רבים בהנהגה הפלסטינית סבורים שכל המשבר בישראל סביב 'מסמך גלנט' נועד להראות לעולם שישראל עסוקה בבעיות פנימיות, ולפיכך היא מתקשה למלא אחר הדרישות במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים". כך אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות בכיר פלסטיני בהתייחסו להתפתחויות בישראל סביב 'מסמך גלנט'. הבכיר אמר עוד שבשל חוסר האמון של פלסטינים רבים בכוונות הישראליות, "הם רואים ב'מסמך גלנט' משחק של ישראל".

"הפלסטינים בהחלט קוראים בתקשורת דיווחים נרחבים על 'מסמך גלנט' אבל ההנהגה רואה בו עניין פנים-ישראלי", הוסיף הבכיר. "ידוע לנו שההרכב הקואליציוני הנוכחי בישראל הוא בעייתי ולא מאפשר לממשלה מרחב תמרון לגבי היענות לדרישות הבינלאומית להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. רבים סבורים, אם כן, ש'מסמך גלנט' רק מוסיף לממשלה בעיה נוספת".

הבכיר הבהיר כי למרות העניין הרב שהנושא הזה יוצר, את הפלסטינים מעניין התהליך המדיני: "ל'מסמך גלנט' יש אמנם השלכות על יחסי ישראל עם העולם החיצוני", הוא אמר, "אבל מה שאותנו מעסיק הוא ההמתנה לתשובה הישראלית בעניין חידוש המשא ומתן הישיר והציפייה להודעת הקוורטט בנושא".

בתשובה לשאלה מתי להערכתו ייפתח המשא ומתן הישיר, הוא ענה: "אני חושב שעד סוף חודש הרמדאן או בתחילת החודש שאחריו ייפתחו השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully