וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון עריקה? מטוס מצפון קוריאה התרסק בסין

טליה שחר

18.8.2010 / 14:51

מטוס קרב של קוריאה הצפונית התרסק בצפון מזרח סין. גורמים מעריכים כי ייתכן שהטייס ניסה לערוק לרוסיה. באחרונה התרבו מקרי העריקות של חיילים מצפון קוריאה

כלי טיס מקוריאה הצפונית התרסק בצפון-מזרח סין, כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הסינית הרשמית "שינואה". כלי הטיס הוא ככל הנראה מטוס קרב שהתרסק אתמול. מקורות מסרו לסוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית "יונהאפ" כי הטייס ניסה לערוק מקוריאה הצפונית.

"בשלב זה, הצד הסיני יצר קשר עם הצד הקוריאני בנושא", נאמר בדיווח מסין. עוד נמסר כי המטוס התרסק לתוך בקתה סמוך לפושון, ואף אחד מדייריה לא נפגע. הטייס מת מייד.

מומחים צבאיים אמרו כי לפי צילומים של זירת ההתרסקות, נראה שהמטוס היה מסוג מיג-15, שהיה בשימוש במלחמת קוריאה בשנות ה-1950, כך דווח ב"יונהאפ".

עריקות של אזרחים מקוריאה הצפונית הענייה ומוכת הרעב הן עניין נפוץ, ובתקופה האחרונה התרבו עריקות של חיילים. אולם ניסיון באמצעות מטוס הוא מעשה נדיר שעלול להביך את פיונגיאנג. סין היא תומכת נאמנה של קוריאה הצפונית ויש לה הסכם הסגרה עמה. לפי דיווחים, הטייס ככל הנראה ניסה להגיע לרוסיה, על מנת למנוע את הסגרתו.

לצבא קוריאה הצפונית יש בסיס בסינוזו, סמוך לגבול עם סין. בעיתון "מינג פאו" בהונג קונג דווח כי הטייס השני של המטוס נטש לפני ההתרסקות, אך לא מסר מידע על מיקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully