וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כרבע ממקרי הטביעה בישראל - בים המלח"

אריאל נוי

18.8.2010 / 14:04

חוסר מודעותם של המתרחצים גורם למקרי טביעה רבים יחסית בים המלח. לפי נתוני מד"א טבעו השנה 21 בני אדם במקום הכי נמוך בעולם. "הים מצדיק את שמו כים המוות"

מנתונים שפרסם היום (רביעי) מד"א עולה כי 21 מקרי טביעה מתוך 117 שטופלו מתחילת השנה אירעו בים המלח. מהכנרת נמשו 13 טובעים ואילו מהים התיכון נמשו 83. מתחילת השנה מתו כתוצאה מטביעה 23 בני אדם זאת לעומת 31 בשנת 2009.

ד"ר אלי יפה, מנהל מחלקת הדרכה והסברה במד"א, אמר כי "כרבע ממקרי הטביעה בישראל אירעו בים המלח. מטיילים באזור ים המלח לא יודעים ולא מודעים לסכנות ברחצה בים המלח - מהנתונים עולה כי ים המלח הוא בהחלט ים המוות". מנכ"ל מד"א,אלי בין, קרא לציבור המתרחצים להישמע להוראות ההצלה בחופים. "לא מעט מהמקרים אירעו בשל רחצה בחוף לא מוכרז, ללא השגחת מציל. יש חשיבות שברחצה בחוף מוכרז בלבד ויש חשיבות לעבור קורס בהחייאה בסיסית", אמר בין.

"ברוב המקרים האזרחים השוהים בחוף הם אלה שנתקלים ראשונים באנשים שנמשים מהמים לאחר שטבעו ובמצבים כאלו כל דקה קובעת והחשיבות להתחיל מיידית בפעולות החייאה משמעותית ביותר", אמר בין. "בחלק מהמקרים הוכח שהודות לאותם אזרחים שהחלו בפעולות החייאה במקביל להזנקת צוותי מד"א ועד הגעתם, תרמו רבות להצלת חייהם של הטובעים", סיכם. "אנחנו רוצים להיות מיותרים, שלא יקראו למד"א. ברגע שיישמעו להוראות אני בטוח שלא יצטרכו אותנו", אמר ד"ר יפה.

יש לציין שלא ניתן לטבוע בפועל בים המלח והכוונה היא לאנשים שסבלו מתשישות או שכמות קטנה של מים חדרו לריאותיהם וגרמו לבצקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully