וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך אשכנזי: ועדת חוץ וביטחון תדון בפרשה

מערכת וואלה! חדשות

18.8.2010 / 13:29

שבוע וחצי לאחר שנחשף המסמך שהלהיט את המירוץ לתפקיד הרמטכ"ל, החליט ח"כ צחי הנגבי לכנס את ועדת החוץ והביטחון, במטרה להפיג את המתח בצמרת הביטחונית

תאגיד כאן

פרשת המסמך מגיעה לכנסת: יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צחי הנגבי, יכנס את הוועדה לדיון פגרה דחוף, לצורך דיון בהתפתחויות הנוגעות להליך מינוי הרמטכ"ל. הנגבי שוחח עם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וביקש ממנו להשתתף בדיון החריג שיתקיים ביום ראשון הקרוב. הוועדה תדון בהתפתחויות הנוגעות להליך מינוי הרמטכ"ל ותבחן כיצד יכולה הכנסת לסייע להפגת המתח בצמרת הביטחונית.

אמש הכחיש הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי כי העביר את המסמך המסתמן כי זויף, לידיו של הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט. גורמים בכירים במערכת הביטחון טענו הלילה כי הכחשת הרמטכ"ל רק הותירה יותר שאלות מתשובות. בתוך כך, עיתון "הארץ" דיווח מפי מעורבים בחקירה, כי ייתכן שבמלאכת הזיוף מעורבים קצינים בכירים במילואים ואף בקבע.

אשכנזי הבהיר בהודעה שפרסם אמש כי "על פי בקשת מפכ"ל המשטרה וצוות החקירה איננו מוסרים מידע אודות החקירה, לא למפקדי צה"ל ולא לציבור. זאת חרף העובדה, שבתקשורת מתפרסמים לצערי, חצאי אמיתות ומידע לא מדוייק המופץ על ידי גורמים שונים. כלל זה חל גם לגבי וכן לגבי עדותי כפי שניתנה. ראיה לפרסומים לא אחראים אלו מהווה המידע הלא נכון והלא רלוונטי לפיו העדתי כביכול כי העברתי את המסמך לידי הפצ"ר, דבר שלא היה ולא נברא, וזאת כפי שפרסם הערב באופן חריג היועמ"ש".

עוד אמר הרמטכ"ל אשכנזי בהודעה שפרסם כי "ראיה לפרסומים לא אחראים אלו מהווה המידע הלא נכון והלא רלוונטי לפיו העדתי כביכול כי העברתי את המסמך לידי הפצ"ר, דבר שלא היה ולא נברא, וזאת כפי שפרסם הערב באופן חריג היועמ"ש. מפקדי צה"ל ואני בכללם משתפים פעולה עם המשטרה, על מנת להבטיח שהחקירה תהיה מהירה ויעילה. צה"ל ואני בראשו נותנים מבטחנו בצוות החקירה ואנו משוכנעים שיגיעו לחקר האמת. אני מניח כי בתום החקירה יהיה לי ולנו מה לומר".

אתמול הביעו גורמים במערכת הביטחון זעם ותמיהה על התנהלותו של אשכנזי בפרשה. הגורמים התקוממו בעקבות דבריו לכאורה של אשכנזי בחקירה, לפיהם המסמך שהגיע לידיו לפני מספר שבועות, הועברו לפרקליט הצבאי הראשי. לטענת הגורמים, על הרמטכ"ל היה לעדכן בראש ובראשונה את שר הביטחון אהוד ברק. "איזו מן התנהלות זאת?", אמר גורם בכיר במערכת הביטחון.

  • עוד באותו נושא:
  • מסמך גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully