וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צומת גולן

גיל משעלי

20.8.2010 / 6:00

בגיל 40 אייל גולן כבר לא צריך להוכיח דבר • לא, הוא עוד לא חוזר בתשובה (אני לא בן אדם של בית כנסת), אבל הפסיק להופיע בשבת • הוא אולי לא "אב השנה", אבל בהחלט משתדל • הוא חולם על תפקיד ראשי ב"עספור" או ב"הבורר", ויש סיכוי לקאמבק עם גרושתו

אצל אייל גולן הכל אחלה, תודה ששאלתם. כשהוא נושק ל?40 הוא כבר לא מרגיש צורך להוכיח משהו למישהו ולא מתנהל כמו אחד שיש לו משהו לקדם (אוסף שירי אהבה על דיסק און קי). הוא פשוט נהנה מהחיים ואין לו שום בעיה להגיד את זה בלי להתנצל.

האיש שסלל את הדרך להשתלטות הזמר הים?תיכוני על הפלייליסט, סימן וי לפני כולם על קיסריה, היכל התרבות והיכל נוקיה (במופע משותף עם אלי יצפאן) וזכה ארבע פעמים בתואר זמר השנה, ממשיך לעשות את מה שהוא הכי אוהב. בשתיים בלילה או בין הפגישה עם מורה לספרדית לערב עם הילדים - הוא מקפיד לקפוץ לפחות פעם ביום לאולפנים ולהקליט סקיצות ושירים חדשים.

בין ההקלטות לטיפול באוסף שירי האהבה שלו, גולן מוצא זמן גם לזוגיות, שומר על יחסים חמים עם הגרושה אילנית לוי ולא סוגר את הדלת בפני האפשרות לקאמבק זוגי. הוא מסכם בעצב את הקריירה המפוספסת ככדורגלן שנגמרה בפציעה בקרסול ומדבר בערגה על השלב הבא בקריירה של מי שהשיג כבר הכל בעולם הזמר הישראלי בארץ - קריירה בינלאומית כזמר בספרדית ו/או קריירת משחק רצינית.

אייל, השגת כבר הכל, מה עדיין מעסיק אותך?
"קודם כל מוסיקה. אני עובד כל הזמן על דברים חדשים. לפני כמה ימים הוצאתי את 'זר כיסופים', אוסף של כל שירי האהבה שלי. הרעיון נולד כשעבדתי על המופע האחרון שלי בהיכל נוקיה, ופתאום ראיתי שיש לי המון שירים שקטים והחלטתי לאגד אותם לאוסף, שיהיה לאנשים מה לשמוע לפני החג, לתת מתנה. 7-6 שירים מתוך ה?34 שמופיעים באוסף חידשתי לגמרי עם עיבודים חדשים ושירה חדשה.

"בנוסף אני אוסף חומרים לאלבום חדש, ורק עכשיו עשיתי שבע הופעות בהיכל נוקיה, 50 אלף איש, שזה משהו מדהים. בכלל, גם כשאין לי מה לעשות אני הולך לאולפן, מקליט סקיצות חדשות. אני מקבל המון שירים, ואם יש שיר שאני טיפה אוהב אני מיד הולך לאולפן ומקליט סקיצה.

"המעבדים שלי (דודו קומה ותמיר צור; ג"מ) יעידו על כך שאני כל הזמן באולפנים. אני יכול ב?12 או באחת בלילה לקפוץ לאולפנים ולהקפיץ את כולם להקליט שירים. הם בהלם, אבל אני אוהב את זה. אם פעם החיים שלי היו בעיקר הכדורגל, היום הם בעיקר מוסיקה והילדים, שהם הדבר שהכי חשוב לי בעולם. אני רוצה לחיות את החיים כמו שצריך, להיות בריא וזהו. אני לא אחד שעף, אני פשוט".

אז מה יהיה בשנה הבאה?

"מי יודע, אולי אני בכלל לא אופיע בשנה הבאה. מה שבטוח הוא שלא אקפוץ מעל הפופיק, אני לא הולך לכבוש את פארק הירקון. אני לא יודע אם אני יכול למלא את הפארק, אבל בקיץ שעבר באו 50 אלף איש לראות אותי בקיסריה והשנה באו עוד 50 אלף צופים להיכל נוקיה, אז אולי אני מסוגל. אני לא איש מתנשא, אני איש של עבודה קשה שמניבה תוצאות. בעזרת השם, יום אחד גם זה יקרה".

לא היית רוצה לכתוב לעצמך את השירים?

"לא יודע. עכשיו הלחנתי בפעם הראשונה שיר שייצא באלבום הבא. אני לא מתעמק בזה יותר מדי, אני זמר. אני לא אומר שזה לא כיף ולא הרגשה נפלאה, אבל בינתיים אני לא רודף אחרי זה. אני בוחר את השירים לפי החיבור שיש לי לטקסט ולמנגינה, גם אם אני לא כותב אותם".

מה עם קריירה בינלאומית?

"אני אגלה לך סוד קטן, הקלטתי עכשיו שיר בספרדית. הקלטתי סקיצה ואנחנו הולכים להקליט את זה. זה שיר שמישהו מספרד כתב לי את המילים שלו ואנחנו מתחילים להזיז עניינים. אם זה יצליח, זה יהיה מבורך.

"כשאני חושב על חו"ל, אני לא חושב ארה"ב. לא מעניין אותי לשיר באנגלית. אני חושב על ספרד, ארגנטינה ומקסיקו. אני זמר רומנטיקן ואני חושב שהספרדית היא השפה הכי יפה והכי רומנטית בעולם. אני מאוד מתחבר אליה. אני מתכוון לשבור שיניים, לשיר בספרדית וגם ללמוד את השפה במלואה אם צריך. עכשיו, בינתיים, כתבתי את הגיית המילים על דף בעברית וניקדתי אותן, וכך שרתי בספרדית.

"אנחנו מתכוונים להוציא את השיר בארגנטינה, בספרד ואז פה. אם יקרה, טוב, ואם לא, לא נורא. בסופו של דבר מה שחשוב לי זה פה, הבית שלי. כאן הקהל שלי, פה גדלתי ופה אני אשאר. אני לא מאלה שאם משהו לא מצליח אז הם נכנסים לדיכאון, אני פשוט ממשיך הלאה".

גולן לא משועמם ממוסיקה והעיניים שלו בוהקות כשהוא מספר על אהבתו לקיסריה, על הנאתו בחדרי ההקלטות ועל חיבתו להופעות קטנות ואינטימיות על ספינות קרוזים או באולמי חתונות. אבל רק כשהתחיל לדבר על השאיפה לעשות סדרת טלוויזיה, הברק בעיניו נדלק באמת.

"הייתי רוצה לעשות תפקיד ראשי בסדרת טלוויזיה. לא על החיים שלי אלא סדרת אקשן אמיתית. למשל 'הבורר' או 'עספור', אלה סדרות שאני מאוד אוהב. אני אוהב אקשן, לא טלנובלות. הסדרה שהכי מעניינת אותי היא '24'. לא הייתי רוצה להיות ב'האלופה' כי זה לא מתאים לי. הכי הייתי רוצה לשחק במקום אבי 'הטחול' אסולין ב'הבורר'. אני אוהב את התפקיד שלו, הוא תפור עלי. יש לו תפקיד חזק, הוא מגניב.

"עוד לא יצא לי לנסות את תחום המשחק, ואני מאמין שזה יקרה בשנה הבאה. הכל מחשבות לעתיד. אם אני אחליט ללכת על זה, אני אקח מורה למשחק, כמו שעכשיו, בשביל השיר בספרדית, לקחתי מורה לספרדית. באודישנים הקרובים ל'עספור' אני לא אהיה. לא רוצה תפקיד אורח, אני רוצה לשחק סדרה שלמה. כל העניין הזה עוד רחוק לגמרי, זה רק במחשבה, אבל בהחלט הייתי רוצה לעשות את זה".

מה אתה אומר אם יציעו לך תפקיד ב"עספור"?

"תפנו לרונית ארבל שתבדוק הכל. חוץ מזה, ב'עספור' התפקיד שלי - איציק - כבר תפוס טוב מאוד. עושה אותו עוז זהבי, שאני מכיר מהפסטיגל. בחור מוכשר שנהניתי איתו".

ואם היו מציעים לך להיות שופט ב"כוכב נולד"?

"כבר הציעו ואמרתי לא. זה מצריך המון זמן וחוץ מזה, בתור זמר קשה לי להעביר ביקורת. אני לא יכול להגיד למישהו שעומד על במה ונותן כל מה שיש לו שהוא לא שר טוב. אני עדיין מקבל ביקורת, אז אני אבקר אחרים?".

"עמדתי במבחן"

בסוכות הקרוב יעלה גולן שני מופעים גדולים - האחד באמפי מוצקין והאחר בפסטיבל ראשון לציון. מדובר במופע הגדול שרץ בהצלחה בהיכל נוקיה, רק בלי החלק של יצפאן. גולן מתרגש במיוחד לקראת ההופעה בפסטיבל ראשון לציון, שם יארח את ישי לוי ויסגור מעגל.

"רציתי המון זמן לארח את ישי לוי. אני אוהב אותו וגדלתי על השירים שלו. לקחתי את כל מה שהייתי צריך מהם. ישי ישיר שירים שלו ונשיר שיר אחד יחד, יהיה מרגש".

ההצלחה לקחה את ישי לוי למקומות אפלים של סמים, אלכוהול ואלימות. אתה מפחד שזה עלול לקרות לך?

"אני חושב שעברתי את המבחן. אם היית בא ושואל את זה בתחילת הדרך, אז היה לשאלה הזו מקום. ההצלחה הראשונית היא שמבלבלת. הבום הראשון של הפרסום מסחרר ועלול ולהוביל למקומות אפלים.

"אני כבר 15 שנה בביזנס, עברתי הכל. למה שאני אתחיל עם זה היום? שמרו עלי כמו שצריך, שמרתי על עצמי. אני בן אדם שלא מתעניין בדברים האלה, אני מתעסק בספורט, עושה כושר. שומר על החיים ועל עצמי".

אז מה הוביל את ישי לוי לאותם מקומות אפלים?

"לא יודע, לא הכרתי אותו אז. אבל יש משהו מלחיץ בחדירה לפרטיות, בלהיות מפורסם, בלהיות מישהו שבכל מקום מכירים ובכל מקום קופצים עליו. יש אנשים שמחפשים מפלט בשתייה ובסמים".

לך לא היו קשיים והתמודדויות?

"היו לי תקופות של התקפי חרדה, בלאגנים בראש. הגעתי למצבים שלא הייתי מסוגל לצאת מהבית. אתה לא יכול לראות אנשים ואתה מחפש דברים אחרים כדי להתגבר על זה. אני לא חיפשתי, נלחמתי. אני אמרתי שאצא ואופיע ואלחם בזה, וזה עבר מעצמו. מעולם לא ביטלתי הופעה, היו מצבים שעליתי לבמה וממש נאחזתי בסטנד של המיקרופון כדי לא ליפול. לשמחתי, בסוף זה עבר. אבל גם בתקופה הכי קשה, המשפחה והחברים הקרובים היו לידי ואיתי. למזלי, לא לקחתי כדורים ותרופות נגד התקפי חרדה, לא הייתי צריך. התגברתי על זה עם החברים הטובים והמשפחה".

"אהבת חיי!"

גולן מככב שנים לא רק על במות המופעים או על הדשא של הפועל מרמורק אלא גם במדורי הרכילות. האיש אוהב נשים יפות, ונשים יפות אוהבות אותו. ברזומה הרומנטי שלו ניתן למצוא קשר מתוקשר עם מירי בוהדנה, נישואים למלכת היופי לשעבר אילנית לוי (ולהם שני ילדים) ומערכות יחסים קצרות עם לא מעט בחורות צעירות.

על הקשר עם גרושתו אילנית לוי מסכים גולן לנדב מעט יותר פרטים. זה התחיל בסרט "שמועות" של יגאל שילון ב?2008, שבו חשף את הקשיים של חיי הנישואים (עם הציטוט הגאוני שלפיו אחרי שאוכלים המון סטייק אנטרקוט מתחשק קצת לחם עם שוקולד), נמשך בגירושים מתוקשרים חצי שנה אחרי כן והמשיך בכתבות ובהופעות המשותפות של השניים, ששמרו על זוגיות אפלטונית צפופה.

לה יש בן זוג, לך יש בת זוג. הלב לא נצבט?

"אילנית היא אהבת חיי. אם אני אגיד שאין צביטה בלב, אני אשקר. היא האמא של הילדים שלי והאישה שאני הכי אוהב בעולם. היא האהבה האמיתית הראשונה שלי, האהבה הכי גדולה שלי. יש לנו חיבור מדהים, לא מכיר זוגות שהתגרשו ונשארו בקשר כמונו. אין דבר כזה שאני ואילנית לא נדבר ארבע פעמים ביום, בלי קשר לילדים. היא ממליצה לי על שירים והדעה שלה תמיד חשובה לי. היא שומעת ראשונה כל שיר שלי. החיבור שלנו מטורף, אנשים לא מצליחים להבין אותו. אנחנו עושים חגים יחד, לוקחים את הילדים למסעדות. אבל אני עושה את ההפרדה בין אילנית שיש לה מישהו לאילנית שהיא האמא של הילדים שלי".

אתם מדברים ביניכם על בני הזוג החדשים?

"לא, זה לא נוח לי ולא נוח לה. זו דרך העולם. היא לא משתפת אותי ואני לא שואל. הקשר שלנו הוא ברמה אחרת, אנחנו תומכים אחד בשנייה בכל דבר שעושה לנו טוב".

יש סיכוי לקאמבק?

"בגלל שאנחנו ככה, אז ברור שיש מצב שזה יכול להיות. אנחנו לא בנתק, אנחנו כל הזמן חווים זה את זה, אבל ביום שיהיו לי ספקות, אפילו הכי קטנים, בקשר לפרידה שלנו אני אהיה מדוכא. היום אנחנו ביחסים יותר טובים מהתקופה שהיינו נשואים: אז החברות איבדה את הקסם, והיום אנחנו חברים. אכפת לי ממנה בדיוק כמו שאכפת לה ממני".

אתה בקשר גם עם החבר הנוכחי שלה, אמיר?

"לא מכיר אותו, לא נפגשנו ולא הייתי רוצה להיפגש איתו. אם היא אומרת שטוב לה אז אני מאמין לה, היא לא תשקר לי. אם לא יהיה לה טוב אז היא לא תהיה שם".

"לא אב השנה"

את הקשר המיוחד בין אייל לאילנית מחזקים שני ילדים שהם מגדלים במשותף, גם אם בנפרד. כששואלים את אייל על ליאם בן השבע ועל אלין בת הארבע הוא מרצין ומתמלא גאווה. מכל מילה אפשר להרגיש עד כמה המשפחה חשובה לו, אולי אפילו יותר מהשירה והחלומות על המשחק.

איך אתה בתור אבא?

"אני אבא בסדר, אבל לא הייתי נותן לי את פרס אב השנה. לא יוצא לי להיות עם הילדים שלי ברציפות כי אני עובד קשה מאוד ולא תמיד יוצא לי להיות איתם כמו שהייתי רוצה. לא אתייפייף ואמציא תירוצים. אני רואה אותם כמעט כל יום, יושב איתם, משחק איתם, מדבר איתם, אבל אין לי זמן להיות איתם ימים שלמים או שלושה ימים ברצף. אני נאכל עם עצמי בגלל זה בלילות בטירוף".

איך אתה מפצה אותם?

"אני משתדל לקחת אותם לישון אצלי בבית לפחות פעמיים בשבוע, לקחת אותם איתי לאילת לפחות פעם בחודש. אני מנסה, אבל לא תמיד מצליח. הילדים יודעים שאני שם בשבילם תמיד, אנחנו מחוברים, וזה מה שחשוב".

איפה תעשו את החגים?

"רוב הפעמים אנחנו עושים יחד ברחובות. החגים הקרובים עוד לא סגורים, אבל את רובם נעשה יחד. את ראש השנה לא נעשה יחד כי אני נוסע לאומן כבר ארבע שנים ברצף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לא מהמר ולא שותה"

מאז פרץ לתודעה לפני 14 שנים הזמיר מרחובות, שזאב נחמה וחבריו לאתניקס גילו באולמות הקטנטנים של רמלה, מלווה את הקריירה של גולן חרושת של שמועות. אומרים עליו שהוא מכור להימורים, שהוא לא לויאלי לעמיתיו לזמר המזרחי ושלא שמר אמונים לרעייתו ולאם ילדיו.

אחרי נוקיה וקיסריה, למה אתה מופיע בהפלגות?

"למה לא? יש מעט מקומות קטנים, למעט חתונות, שאני יכול להתחבר לקהל שלי. זה עושה לי טוב. אני לא מופיע יותר במועדונים, זו החלטה שעשיתי לפני כמה שנים בעקבות המופעים במקומות הגדולים".

יש מי שאומר שאתה מפליג בגלל חיבתך להימורים.

"שטויות. כל כך הרבה כבר דיברתי על הקטע של ההימורים. אני אוהב לשלוח טוטו ואוהב לשחק פוקר. נראה לך שאם אני ארצה באמת להמר אני אעשה זאת בספינה עם 800 ישראלים? אם אני ארצה להמר, אני אטוס ללאס וגאס.

"אנחנו נפגשים כמה חברים וממלאים טופס. לשבת עם עשרה
חברים ולשלוח טוטו זה כיף. כמה יכול לעלות טופס של טוטו? 2,000 שקלים? 3,000? תחלק את זה לעשר ותקבל שאני מפסיד גג 300 שקל בשבוע. בגלל כזה סכום עושים אותי מהמר. אני יכול להפסיד אלפי דולרים רק אם אטוס לווגאס לחודש, ואני לא עושה את זה. אני מופיע כמעט כל ערב, אין לי צ'אנס לקחת חופש לחודש. אנשים יגידו מה שהם רוצים, אני יודע מה אני עושה עם הכסף שלי".

מה עם האמירה של קובי פרץ, "תקעת לי סכין בגב"?

"אני לא מתעסק בסכינים ולא בשום דבר. קובי זמר טוב. אנחנו ברוח החגים אז אני בן אדם שנוטה לסלוח ורוצה שיסלחו לו. אם פגעתי במישהו אני מבקש סליחה. בוא לא ניכנס לשיחות על אמנים אחרים, אני מתעניין רק בי".

גם לך יש עניינים עם מס הכנסה?

"אני מצטער עבור אלו שהסתבכו ומקווה שהם יעברו את זה הכי קל שיש. אני רוצה לקוות ולהאמין שלי זה לא יקרה".

יש סיכוי שבסוף תחזור בתשובה?

"שאלה קשה, אני לא יודע מה יהיה בעוד 20 שנה. בזמן הקרוב לא נראה לי. גם התקרבות לדת היא בצעדים קטנים. עד שסבא שלי נפטר לא היה לי שום קשר לדת. בשנים האחרונות התחלתי להניח תפילין, לקדש בשבת ולהתקרב לאט לאט לדת. בעוד 15-10 שנה אולי אחזור בתשובה, אני לא יודע. אני לא בן אדם של בית כנסת. אני מניח תפילין ומשתדל לעשות ברכות בחגים ובשבתות. אבל מאז שהתקרבתי לדת השבת נראית אחרת, היא לא אותו הדבר. הפסקתי להופיע בערבי שישי כבר לפני כמה שנים, והמקום היחיד שהופעתי בו בשבת היה הפסטיגל, אבל לא הרגשתי שביצעתי חטא כי שימחתי ילדים ושימחתי אנשים. חוץ מזה לא אופיע בשבת, אין ברכה בכסף של שבת".

מה היית מאחל לעצמך לשנה הבאה?

"בראש ובראשונה בריאות ושפע רוחני לי, לילדיי, לבני משפחתי ולקרובים אלי. ולכל בית ישראל אני רוצה לאחל שנה טובה ורגועה. ועוד דבר קטן, מי ייתן והשנה הזו תהיה השנה שבה גלעד שליט ישוב הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully