וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: תקיפה בבושהר - סכנה לקיומה של ישראל

18.8.2010 / 12:28

בכירים אירנים ממשיכים להגיב לדברי דיפלומט אמריקאי לשעבר על כך שאוזל הזמן לתקיפת הכור הגרעיני בבושהר. שר ההגנה האירני הזהיר את ישראל לבל תפגע במתקן ותסכן את קיומה

על רקע דבריו של שגריר ארה"ב באו"ם לשעבר ג'ון בולטון, לפיהם לישראל נותרו ימים ספורים לתקוף את הכור הגרעיני בבושהר, אמר שר ההגנה האירני, הגנרל אחמד וחידי, כי כל מתקפה ישראלית על מתקני הגרעין באירן "תעמיד את קיומה של ישראל בסכנה". וחידי צוטט אמש (שלישי) בתחנת הרדיו באירן באמרו כי כל מתקפה על מתקני הגרעין האירנים "תהיה בבחינת צעד פזיז ומסוכן" מצדה של ישראל.

במקביל איים בכיר אירני צבאי להשתלט על מיצרי הורמוז אם ארצו תותקף על ידי ארה"ב או ישראל. הבכיר, עלי שאדמאני, ראש מנהלת המבצעים במטכ"ל בצבא האירני, צוטט בסוכנות הידיעות האירנית "מהר" באמרו כי ארצו נמצאת בשיא הכוננות לקראת אפשרות של מתקפה על מתקני הגרעין: "אם ארה"ב תנסה לתקוף את אירן, נשתלט באופן מלא על מיצרי הורמוז", הבהיר. בנוסף איים "להחריב את ישראל" אם תתקוף באירן.

לתקוף לפני שיהיה מאוחר מדי

דובר משרד החוץ האירני רמין מהמנפרסט דחה אתמול את דבריו של בולטון, על כך שלישראל נותרו ימים ספורים לתקוף את הכור הגרעיני בבושהר: "האיומים הללו על תקיפה הפכו לחוזרים ונשנים ואיבדו את משמעותם", אמר. הוא הוסיף כי "לפי החוק הבינלאומי, לא ניתן לתקוף מתקנים שיש בהם דלק אמיתי, בגלל ההשלכות ההומניטאריות".

בראיון לרשת חדשות העסקים של "פוקס" אמר בולטון כי לישראל יש עד 21 באוגוסט כדי לתקוף את הכור על מנת למנוע את הפעלתו. בולטון הזהיר כי ברגע שדלק גרעיני יועבר ללבת הכור, יהיה מאוחר מדי לתקוף. זאת מכיוון שפגיעה תגרום להפצת חומר רדיואקטיבי שייפגע באזרחים אירנים. "אז אם ישראל הולכת לעשות משהו נגד בושהר, היא חייבת לפעול בתוך שמונה ימים", אמר.

אולם כשנשאל אם לדעתו ישראל אכן תתקוף, הגיב השגריר לשעבר בספקנות: "אני לא חושב, אני חושש שהם איבדו את ההזדמנות הזאת". ללא תקיפה, אמר בולטון, "אירן תשיג משהו שלאף יריב אחר של ישראל, אף יריב אחר של ארצות הברית במזרח התיכון, יש, וזה מתקן גרעיני מתפקד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully