וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה מורחבת

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

18.8.2010 / 11:24

יש לכם בבית שלושה כלבים וארבעה חתולים ויש לפעמים מלחמות? צמד המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים מביא לכם שלום-בית

יש לי 4 חתולים זכרים, חתולה נקבה ועוד 3 כלבות גדולות. לדאבוני החתולה החליטה לחיות מחוץ לבית ועברה לגור בחצר ליד לאחר שהבאתי את הזכרים, אותם הצלתי ממוות. כל פעם אני מנסה להביא אותה חזרה הביתה אבל היא רבה עם כולם ומסתלקת לה שוב החוצה

שלום רב ותודות על שאלתך. כל הכבוד על הטיפול המסור בחתולים ובכלבים ועל אהבתך אליהם! זה לא מובן מאליו ובאמת – ברכותינו!

יחד עם זאת, משוב מאוד כאשר מטפלים במספר של חתולים (ו/או כלבים) להמשיך ולדאוג לכל אחת ואחת מהם , גם בצורה פרטנית ויחידנית. ממש כאילו כל אחד ואחת מהם – הילד או הילדה המיוחדת שלך. לכן, חשוב לשים לב לכל אחד ואחת ולוודא שאכן כולם מרגישים טוב פיזית וגם התנהגותית ורגשית ויש מקום פיזי ונפשי לכולם בביתך וגם בחצרך.

באשר לחתולה שמתעקשת לצאת החוצה. ראשית, חובה שכל החתולים והכלבים שלך, זכרים וגם נקבות, יהיו כולם מעוקרים ומסורסים. זה משנה את כל איכות החיים וכמובן מספק בריאות, בטחון ושלווה.

אם כולם מעוקרים ומסורסים ואין עניינים הקשורים בהורמונים , גורים וכדומה, חשוב מאד לספק לחתולה את המקום המיוחד רק לה, כאשר היא מגיעה הביתה. לוודא שיש מקום גבוה, שהיא יכולה להגיע אליו לבדה או בעזרתך. שימי בו עבורה אוכל מיוחד ומצע נעים ביותר. דאגי שמיקום זה יהיה כך שהיא תוכל להגן על עצמה מכל הצדדים אם מישהו יחליט להזיז אותה ממקום זה.

מקומות גבוהים בשפע וכמובן מספר ארגזי חול (אחד לכל חתול פלוס עוד אחד. במקרה שלך חמישה!) נקיים בכל עת פלוס מים טריים ונקיים ומזון מעולה בכל מיני מקומות – רגילים וגם גבוהים –מאפשרים למספר חתולים לחיות יחד בצוותא ובכיף.

גם פעילויות אהובות על החתולה יואילו מאד, כאשר היא חוזרת הביתה ודאגי לעשות זאת אחרי שהיא אוכלת וקצת נחה. תני לה תשומת לב חיובית בכל דרך שהיא בוחרת – ליטופים, סירוקים או סתם אוכל מצ'פר כמו פסטרמה, טונה ושימורים לחתולים.

חשוב! אל תתערבי אם יש לה עניינים עם חתולים אחרים, רק דאגי להיות חיובית ומלאת אהבה ונתינה כלפיה. ובכל מקרה, אם היא מעדיפה להיות רק בחוץ, לפחות במשך הקיץ, דאגי בכל יום לבדוק היכן היא ולתת לה המון אהבה ואוכל מעולה וכמובן מים טריים. זה שהיא מרגישה טוב יותר בחוץ, לא אומר שהיא יכולה לחיות בלעדייך. להפך, היא זקוקה לך עכשיו יותר מתמיד, ורק היא מבקשת ממך להיות לצידה במקום אשר נוח ובטוח לה יותר בשלב זה. תני לה זמן ואהבה ונקווה לטוב. בהצלחה!

היו לנו בבית כלב וחתולה, הכלב מת ואנחנו רוצים לקחת גור חדש. החתולה הייתה גורה כשהיא הגיעה אלינו. האם היא תתרגל לגור חדש? כשיש כלבים זרים היא מפחדת או תוקפת לפעמים אותם.

ראשית, תנחומיי. תנו לעצמכם וגם לחתולה להתאבל. זה מאד טבעי שכל יצור חי יתאבל על יצור אחר אשר חי לצידו. לחתולים וכמובן גם לכלבים ולחלק מבני האדם יש המון רגשות וצער רב מורגש גם אצלם כאשר חבר טוב נעלם מחייהם.

שנית, אם אתם מוכנים לאמץ לחייכם גור חדש אין כל בעיה, רק עשו זאת בחוכמה. אמצו גור אשר באופן טבעי וגנטי חי בקלות עם חתולים. אין כל ספק, שבתי המחסה לכלבים אשר ישמחו מאד אם תאמצו גור נהדר מהם יוכלו לתת לכם מידע על אופי הכלב גם אם הוא גור. חשוב לאמץ רק גור עדין ורגוע , אשר לפי כל המבינים יהיה כך גם כאשר יגדל.

לגבי החתולה – תנו לה כבוד! היא הבכורה והיא עברה אובדן לא מזמן עם מות הכלב. היא בוודאי קצת לא שקטה ותנו לה המון אהבה ותשומת לב בכל דרך שהיא אוהבת, גם אם זה ע"י אוכל מעולה וצ'ופרי. משחקים, פעילויות, ליטופים ועוד ועוד – כל מה שאהוב עליה – תנו לה בשפע.

דברו איתה על האימוץ של גור חדש. חתולים מבינים הכל! מיד כשהוא מגיע הביתה, חובה שהגור החדש יהיה בחדר נפרד בתקופת ההתאקלמות , ושהחתולה תמשיך לקבל את כל המרחב אשר היא רגילה אליו כרגיל.

הגבילו את הגור בתקופת ההתאקלמות ודאגו לרווחת החתולה בכל הנוגע להרגליה הפיזיים, התנהגותיים ונפשיים. למשל, דאגו לתת לה את האוכל והמים במקום גבוה אשר הגור לא מגיע אליו. דאגו גם לכך שהגור לא יאכל , למשל, את האוכל ולא את המשחקים האהובים עליה. אל תפלו אותה לרעה בכל דרך ותנו לה את ההרגשה, גם במילים וגם במעשים ובכוונות אמיתיות , שהיא איתכם לתמיד והגור הוא תוספת למשפחה. הוא בשום פנים ואופן לא במקומה.

חתולים מבינים תוספת למשפחה ומעוניינים בכך, כאשר זה לא מאיים על מקומם וקיומם. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully