וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונות הערבית: "צילומי החיילת - סדיזם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.8.2010 / 11:17

צילומי החיילת המשוחררת עדן אברג'יל לצד עצירים פלסטינים כפותים ומכוסי עיניים, מסעירה את העולם הערבי. העיתון הסעודי "אל-וטן" הגדיר זאת כ"אבו גרייב – הגרסה הישראלית"

תמונותיה של החיילת לשעבר עדן אברג'יל לצד עצירים פלסטינים כפותים ממשיכות לעורר סערה בעולם הערבי. כלי התקשורת הערבים דיווחו הבוקר (רביעי) בהרחבה על הראיונות הרבים שהעניקה אברג'יל בעניין הפרשה ועל כך שהיא אמרה במהלכם שהיא "אינה רואה שום בעיה" עם פרסום התמונות בחשבון הפייסבוק שלה. העיתון החשוב בעולם הערבי, "א-שרק אל-אווסט", פרסם הבוקר את תמונתה של אברג'יל לצד העציר הפלסטיני הכפות כתמונה המרכזית בעמוד הראשון.

חלק מכלי התקשורת הערבים, ביניהם העיתון הסעודי "אל-ווטן", אף השוו את אברג'יל לחיילים האמריקאים שהתעללו באסירים עירקיים בכלא אבו גרייב לפני מספר שנים. בכתבה תחת הכותרת "אבו גרייב – הגרסה הישראלית", נכתב בהרחבה אודות פרשת פרסום התמונות של אברג'יל בפייסבוק. בכיר הרשות מוסטפא ברגותי אף צוטט שם באמרו כי התמונות משקפות את ההתנהגות הבלתי-אנושית של חיילי צה"ל כלפי הפלסטינים בכך שהם מתעלמים מזכויות אדם בסיסיות ומאמנות בינלאומיות.

סוכנות הידיעות הסורית "שאם-פרס" כתבה כי "הסדיזם של החיילת הציונית משיב את זיכרונות בית הכלא אבו גרייב" והתמקדה בהודעת עמותת "שוברים שתיקה" לפיה המקרה של אברג'יל אינו מקרה בודד אלא מדובר בנורמה הקיימת בצבא כולו. העיתון הערבי החשוב "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, דיווח אף הוא בהרחבה על הפרשה ועל הודעת "שוברים שתיקה". עדות לעניין הרב שמעוררת הפרשה היא העובדה שהכתבה על אברג'יל היא הכתבה "הנקראת ביותר" בעיתון "אל-חיאת".

עדן אברג'יל, חיילת משוחררת מצה"ל, עומדת בימים האחרונים בלב סערה אינטרנטית עולמית: הבלוג "סחים, הם בכל מקום" העלה צילומים שפרסמה בפייסבוק, בהם היא מתועדת לצד עצירים פלסטינים כפותים ומכוסי עיניים. באלבום תמונות בשם "צבא - התקופה הכי יפה בחיי" מתועדים החיילת וחבריה בתמונות משירותם הצבאי. בין עשרות תמונות ההווי הרגילות כלולות גם שתי תמונות בהן מצולמת החיילת לצד עצירים פלסטינים שידיהם קשורות באזיקונים ועיניהם מכוסות בפלנלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully