וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לתחזיות: גורמים דתים מתייחסים בחיוב לתוכנית הנישואים של ביילין

22.8.2000 / 8:35

מתנים את תמיכתם בהצעה בכך שתיושם רק אצל זוגות שהינם פבולי חיתון; השר ביילין: "אני לא מאמין שמישהו דתי חושב שעל ידי כפיית רב על אנשים לא דתיים הוא מוסיף משהו לדת"

ראש הממשלה ימשיך היום במאמצים לקדם את הרפורמה האזרחית עליה הכריז בתחילת השבוע, כשהוא זוכה לחיזוק ממקור בלתי צפוי. "הארץ" מפרסם היום כי גורמים דתיים במערכת הפוליטית מתייחסים באופן חיובי להצעתו של השר יוסי ביילין לגבי הנהגת נישואים אזרחיים בתנאים מסויימים.

חבר הכנסת אברהם רביץ אמר כי "זה דבר שיש לעיין בו". גם גורמים ברבנות אמרו כי אין לפסול על הסף את הרעיון, אולם יש להחיל אותו רק במקרה של פסולי חיתון.

על פי הצעתו של ביילין, שנוסחה על ידי דיקאן מכללת רמת גן, פרופ' פנחס שיפמן, והדוקטורנט שחר ליפשיץ, יוכלו בני זוג לוותר על נישואים הלכתיים ולהירשם כזוג בבית המשפט. בראיון ל"קול ישראל" הבוקר הבהיר ביילין כי הצעתו נוגעת לכלל האוכלוסיה ולא רק לפסולי חיתון. "אני לא מאמין שמישהו דתי חושב שעל ידי כפיית רב על אנשים לא דתיים הוא מוסיף משהו לדת. יכול להיות שאנשים יעדיפו נישואים דתיים מלאים, אבל אל תכריחו אותם".

ח"כ משה גפני מיהדות התורה אמר אתמול בהתייחסו לנושאי דת ומדינה כי לדעתו ניתן לפתור בהדברות וברצון טוב 70 אחוז מהמחלוקות.

ברק החליט לכנס בחודש הבא את ועידת מפלגת העבודה על מנת לדון ברעיונות הרפורמה. הוא הבהיר כי בכוונתו לקדם את הרפורמה בכל מקרה, וגם אם תהיה פריצת דרך בתחום המדיני הוא לא יזנח אותה בכדי לזכות בתמיכת המפלגות החרדיות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully