וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן מבטיחה: התרומות לא יגיעו לקיצונים

טליה שחר

18.8.2010 / 9:40

האו"ם דוחק בגופים תורמים להחיש את העברת כספי הסיוע לטיפול נזקי השיטפונות הנרחבים, מאחר שרק כמחצית מהסכום הראשוני הדרוש גויס. פקיסטן מבטיחה כי הכסף שייתרם לא ייפול בידי גורמים קיצונים

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האו"ם שיגר קריאה דחופה לסיוע לפקיסטן לאחר שרק כמחצית מ-500 מיליון דולרים הדרושים לסיוע ראשוני ולמניעת "גל שני של מקרי מוות" מהשיטפונות גויסו. עם זאת, לפי דובר הארגון, חל שיפור במצב התרומות, מכיוון שהתורמים מבינים את היקף האסון, בו נהרגו כ-1,600 בני אדם ו-20 מיליון נפגעו.

"הציבור לא מזועזע מהאסון אם מספר ההרוגים נמוך יותר, אז אנו מאוד מנסים לדחוף את הדחיפות הזאת לכותרות הראשיות כדי שאנשים יבינו את הגודל העצום שלו", אמר דובר המשרד לתיאום נושאים הומניטאריים בפקיסטן מאוריציו ג'וליאנו.

אתמול הזהיר הארגון כי 3.5 מיליון ילדים נמצאים בסכנת הדבקות במחלות קטלניות באמצעות המים המזוהמים באזורים שנפגעו. בתוך כך, הבנק העולמי הודיע שהוא מעביר 900 מיליון מההלוואות הנוכחיות שהוא מעניק לפקיסטן למטרות סיוע לנפגעי השיטפונות.

הכסף שייך למסכנים

בזמן ששלטונות המדינה מתמודדים עם אזורים מוצפים בגודל של אנגליה, ו-20 מיליון בני אדם שנפגעו מהם, הם גם צריכים להרגיע את חששות הגופים התורמים מכך שהכסף שנועד לנזקקים ייפול לידי גורמים קיצוניים.

שר הפנים רחמן מאליק אמר ל-BBC שארצו לא תאפשר לטליבן לנצל את המשבר כדי לזכות לתמיכה רחבה יותר. "אני מבטיח לקהילה הבינ"ל שתספק סיוע בכל צורה, אנו נותנים להם הבטחות שיוכלו לערוך לנו ביקורות". הוא הוסיף כי פקיסטן שוקלת לשכור חברת ביקורת בינלאומית שתפקח על הכספים. "זה שייך לאנשים המסכנים, קורבנות השיטפונות. אני מבטיח שזה יגיע אליהם".

עם זאת, מאליק הודה כי הוא מודע לסכנה מכך שהטליבן עשוי לקחת על עצמו תפקיד של גורם מסייע וזכות באהדת הניצולים, ובכך להגדיל את אחיזתו באזורים מוכי האסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully