וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן החדשה לישראל: על דמעות תנין

יעקב עמידרור

18.8.2010 / 7:20

בשבועות האחרונים מותקפת "הקרן החדשה לישראל" על ידי גוף בשם "הפורום למען ארץ ישראל". הקרן מואשמת בכך שהיא רוצה לפגוע ברווחי חברות הגז הישראליות כדי להקטין את כוחן, וזאת במטרה שישראל תישאר תלויה בגז מצרי. האשמה זאת היא שטות של ממש, אין בינה לבין המציאות דבר והשימוש שנעשה בסיסמאות מפחידות מצד התוקפים אינו הוגן. מדובר בוויכוח לגיטימי על חלוקת רווחי הגז שנמצא במדינת ישראל. מעורבות כאן גם חברות זרות, שלא רבות כמותן ממהרות להגיע לישראל, וחברות ישראליות שהשקיעו הון לא קטן כשעוד לא היה ברור מה יימצא ומה יהיה עוד קידוח אכזב.

מדובר בהסכמים שאותם מקובל לכבד מצד אחד, ומנגד ברור שלאזרחי ישראל מותר לשאול אם חלוקת הרווחים הנוכחית היא הגונה, או שנכון לשנות את היחס שבין רווחי החברות הללו לתגמולים ולמסים שהם משלמים למדינה.

הקרן לישראל חדשה לא חטאה בשום חטא כשהיא לקחה חלק במאבק באשר לאופן חלוקת רווחי הגז. זה מאבק לגיטימי.

מתברר שאנשי הקרן ונשות הקרן לישראל חדשה נפגעו מאד, והם יוצאים חוצץ נגד ההסתה נגדם על ידי גורם שלא ברורים קשריו ומקורותיו הכספיים. אני חושב שהם צודקים בכל טיעוניהם בהקשר זה.

טענות על דרך פעולה

אבל המעניין הוא שהם באים בטענות על דרך פעולה שאותה נוקטת הקרן לישראל חדשה זה שנים. שכן, הקרן הזאת עומדת, בלי להכריז על כך, מאחורי עמותות רבות שכל מה שיש בהן הוא מספר מאוד קטן של פעילים הפועלים כנגד ישראל, יהודים וערבים, שכל כוחם בכך שהקרן משלמת את משכורתם ומממנת את פעולתם נגד ישראל במיליוני דולרים.

הקרן, שרואה חשיבות בחלוקה שונה של תגמולי הגז, רואה גם חשיבות בהחרמת ישראל במקרים מסויימים, וארגונים במימונה קוראים לעיתים לחרם כזה.

הקרן, שזועקת מרה כשהיא מותקפת שלא בצדק לדעתה, תומכת בעמותות הקוראות למעצרם של קציני צה"ל ברחבי עולם.

הקרן הזאת, שמתמרמרת שמאשימים אותה לשווא תוך כדי שימוש בסיסמאות לאומניות, עומדת מאחורי עמותות המשתמשות נגד ישראל בסיסמאות שיש בהן גוון אנטישמי לפי דעה אחת, או ניסיון לחסל את הלגיטימציה של מדינת ישראל להגן על עצמה לפי דעה אחרת.

בכל מקרה, היא משתמשת במקרים רבים בסיסמאות המושמעות בלי להוכיח דבר.

מאבקים שיש להם הצדקה

על פי שיפוטי, מעטות הקרנות שגרמו לישראל כל כך הרבה נזק כמו "הקרן לישראל חדשה" (זאת לא טעות החוזרת ונשנית, זה שמה של הקרן באנגלית בניגוד לגרסה העברית). בעיקר משום שכסף שנאסף עבור פעילות חברתית לכאורה משמש לעיתים לפגיעה במדינה ובקציני צה"ל.

הלכה למעשה, הקרן לישראל חדשה מובילה גם מאבקים שיש להם הצדקה כדי לזכות בלגיטימציה לפעולות שתכליתן פגיעה בצה"ל ובמדינה. היא עושה זאת במחשכים מבלי לומר מה תכלית פעולתה, והיא מורידה דמעות תנין כשמישהו אחר משתמש באותן שיטות ממש נגדה.

אני מניח שהדיון הציבורי על חלוקת תקבולי הגז יימשך, והוא אכן ויכוח ראוי באשר לחברה הישראלית. בתוך הוויכוח הזה אני גם מציע להתעלם מאשמות השווא של אותו ארגון לא ידוע נגד הקרן לישראל חדשה, ובה בעת נכון לדעתי להעמיד את פעילות הקרן ונזקיה לדיון ציבורי מעמיק. בעיתון "מעריב" התחילו בחשיפות עיתונאיות לגבי הקרן בזמן האחרון, ויש להמשיך בניסיונות לחשוף את פעולותיה ואת טיבן.

בסיכומו של דבר, זה יהיה לא נכון להוקיע את הקרן ואת מעשיה על בסיס של סיסמאות לאומניות עם כיתובים מבהילים בערבית כאמצעי דמגוגי, אלא לאחר בחינתו וחשיפת מעשיה המזיקים באמת, ובהחלט ייתכן שהם רבים מאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully