וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופלים טילים? כדאי להיות במקלט בת"א

אריאל נוי

18.8.2010 / 4:40

תוצאותיה של התחרות "רשויות בתחום אחזקת מקלטים ציבוריים בישראל יפה" פורסמו באירוע מסכם. מצטיינת מבין ערי המטרופולין היא ת"א, מבין הערים הבינוניות גדולות היא רחובות

תוצאותיה של התחרות השנתית של המועצה לישראל יפה בשיתוף פיקוד העורף "רשויות בתחום אחזקת מקלטים ציבוריים בישראל יפה" פורסמו אתמול (שלישי) באירוע סיכום התחרות בו נכח גם סגן שר הביטחון חבר הכנסת מתן וילנאי ומפקד פיקוד העורף האלוף יאיר גולן. 50% מהמקלטים שהשתתפו בתחרות נמצאו במצב תקין לחלוטין, כך עולה מתוצאות התחרות. עוד עולה כי 20% מהמקלטים במועצות המקומיות במצב תקין, 50% מהמקלטים שנבחנו במועצות האזוריות נמצאו במצב תקין ו-34% מהמקלטים בקיבוצים ובמושבים נמצאו במצב תקין. בנוסף קרוב לרבע מכלל המקלטים הציבוריים שנבחנו ברחבי הארץ מצויים ברמה לא טובה.

מצטיינת מבין ערי המטרופולין הינה תל אביב. מצטיינת מבין הערים הבינוניות-גדולות הייתה רחובות. מהערים הקטנות נבחרה קרית אונו. מבין המועצות המקומיות הייתה ראש פינה. מבין המועצות האזוריות- הצטיינה המועצה האזורית גליל עליון. מבין היישובים במועצות האזוריות זכה מסד שהוא ישוב קהילתי במועצה אזורית גליל התחתון. התחרות ציינה גם מצטיינים לפי מחוזות ארציים. במחוז מרכז זכה כפר סבא, מצטיינת מחוז צפון היא נצרת עילית, מצטיינת מחוז דרום היא קרית גת ומצטיינת המגזר הערבי- ג'ש- גוש חלב.

במסגרת התחרות אשר יצאה לדרכה לראשונה השנה, ביוזמת המועצה לישראל יפה ופיקוד העורף ובשיתוף המרכז לשלטון מקומי, נבדקה לאורך השנה מוכנותן לשעת חירום של 80 רשויות, אשר בחרו להשתתף בתחרות, באמצעות בדיקה קפדנית של המקלטים הציבוריים הנמצאים בתחום אחריותן, תוך שימת דגש על בטיחות ונוחות המקלט הציבורי.

בין הקריטריונים על פיהם נבחנו המקלטים התייחס צוות הבדיקה לחזות חיצונית , כדוגמת אזור הכניסה למקלט, נגישות לנכים, שלטי הכוונה ועוד, חזות פנימית מצינורות אוורור, חלונות יציאת חירום, מערכות מים ביוב וחשמל, סולמות יציאת חירום ועוד. כמו כן נבדקו מערכות שירותי עזר של תאורה, סידורי נעילה, ערכת עזרה ראשונה, אמצעי כיבוי, מיכלי מים. עוד נבדקו גם יוזמות של הרשות המקומית ושיתוף פעולה עם פיקוד העורף.

ויצמן משיח, סמנכ"ל תפעול של המועצה לישראל יפה, אמר כי "אין ספק, שמדובר בתחרות בעלת ערך לאומי - ביטחוני ממדרגה ראשונה, אשר לה השפעה ישירה ומיידית על מצב הביטחון האישי בשעת חרום של התושב. עם זאת, אני משוכנע, כי פרנסי הרשויות השונות ברמה המקומית והארצית ימנפו את הממצאים השונים ויתקנו את הטעון שיפור בזריזות הנדרשת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully