וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפצ"ר לא קיבל את מסמך גלנט לפני הפרסום"

גלעד גרוסמן, מערכת וואלה! חדשות

17.8.2010 / 0:18

ממכתב שהעביר היועמ"ש לפצ"ר, עולה כי אין עדויות לכך שהאלוף מנדלבליט קיבל את "מסמך גלנט" לפני פרסומו. הדבר סותר את הדיווחים לפיהם הרמטכ"ל העביר את המסמך לפצ"ר לפני הפרסום

תאגיד כאן

אין עדות לכך ש"מסמך גלנט" היה בידי הפרקליט הצבאי הראשי לפני פרסומו בערוץ 2 – כך עולה ממכתב ששלח עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפצ"ר, האלוף אביחי מנדלבליט. במכתב, שפורסם הערב (שלישי), פנה וינשטיין לפצ"ר, והדגיש כי "לאחר בדיקה מול גורמי החקירה הרלבנטיים, אין כל עדות או טענה של מי מהגורמים שנחקרו עד כה בפרשה, לפיה המסמך היה ברשותך או בידיעתך לפני פרסום הפרשה".

עוד עולה מהמכתב, כי ייתכן שמנדלבליט וגורמים אחרים בפרקליטות הצבאית יידרשו בעתיד להיבטיה השונים של הפרשה. המכתב עומד בניגוד לפרסומים האחרונים, לפיהם המסמך - שהגיע לידי הרמטכ"ל גבי אשכנזי לפני מספר שבועות - הועבר לפרקליט הצבאי הראשי מנדלבליט לפני הפרסום.

מוקדם יותר הערב הביעו גורמים במערכת הביטחון זעם ותמיהה על התנהלותו של אשכנזי בפרשה. הגורמים התקוממו בעקבות דבריו של אשכנזי בחקירה, לפיהם המסמך שהגיע לידיו לפני מספר שבועות, הועברו לפרקליט הצבאי הראשי. לטענת הגורמים, על הרמטכ"ל היה לעדכן בראש ובראשונה את שר הביטחון אהוד ברק. "איזו מן התנהלות זאת?", אמר גורם בכיר במערכת הביטחון.

עוד אמר הגורם כי "אם יש בידיך מסמך כל כך קריטי, מזויף או אמיתי, אתה חייב לעדכן קודם כל את הממונה עליך, ולא להעביר אותו לידי הפצ"ר. ומה בדיוק הפצ"ר עשה עם המסמך בשבועות האחרונים, הסתובב אתו בכיס שלו? עם כל ההערכה לאשכנזי ששיקם את צה"ל, המסמך הזה הוא רעידת אדמה לא רק צבאית אלא גם פוליטית ואם הוא בכוונת מכוון לא עדכן קודם כל את שר הביטחון בעניין, זה אומר דבר או שניים על כוונותיו".

הגורם הביטחוני סיכם ואמר כי "כל ההתנהלות של אשכנזי בפרשה היא מדאיגה ובעייתית. קצינים בכירים כמו צי'קו תמיר ועימאד פארס הלכו הביתה על פחות מכך ובמקרה הזה הרמטכ"ל מחזיק כבר כמה שבועות מסמך שמטרתו למנוע את בחירת הרמטכ"ל הבא, והוא שותק, ומעביר את זה לפצ"ר? מה הוא יכול לעשות עם זה בכלל? על דבר כזה מיידעים בראש ובראשונה את הממונה עליך ומי שאמור להיפגע מהמסמך, קרי שר הביטחון, שהוא המחליט מי יהיה הרמטכ"ל הבא, ולא הפצ"ר".

(עדכון ראשון: 17.8 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully