וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: עונש מוות למורשעים בריגול למען ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.8.2010 / 18:23

בית הדין הצבאי בלבנון הטיל עונש מוות על שני אזרחים שהורשעו בריגול למען ישראל ובהעברת מידע למודיעין הישראלי במלחמת לבנון השנייה. מאפריל 2009 נעצרו יותר מ-100 לבנונים בחשד לעבירות דומות

ממשיכים להיאבק במרגלים: בית הדין הצבאי בלבנון הטיל היום (שלישי) עונש מוות על אוסמה ברי ואנטואן עתמה, שהורשעו בריגול למען ישראל ובהעברת מידע למודיעין הישראלי במהלך מלחמת לבנון השנייה. בית המשפט הלבנוני קבע כי עתמה "שכנע את ברי לרגל למען ישראל ולספק לה מידע על יעדים של צבא לבנון וחיזבאללה, אשר הופגזו בעקבות זאת במהלך מלחמת לבנון השנייה".

ברי, בן 54, נאשם בהעברת מידע לישראל בזמן מלחמת לבנון השנייה. הוא נעצר ב-18 בנובמבר בכפר תיבנין בדרום לבנון, בו הוא מתגורר. על פי דיווחים מלפני מספר חודשים, ברי הודה שהיה בקשר עם המודיעין הישראלי מאז שנת 1990. עוד דווח כי ברי הופעל על ידי קצין צד"ל לשעבר שעבר לישראל בשנת 2000. על פי הדיווח, הוא ביקש מברי להעביר מידע על חיזבאללה במקום מגוריו.

מאז אפריל 2009 עצרו כוחות הביטחון הלבנונים יותר מ-100 לבנונים החשודים בריגול למען ישראל, ביניהם אנשי משטרה, קציני צבא, בנקאים ועובדי חברות תקשורת. בתקופה האחרונה הוטלו עונשי מוות על שלושה לבנונים שהורשעו אף הם בשיתוף פעולה עם ישראל. מרבית ה"מרגלים" הואשמו בהעברת מידע על יעדים של חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה.

באחרונה נעצר בלבנון גם הקולונל לשעבר פאיז כרם, ששימש כאחד ממקורביו של גנרל מישל עאון ממפלגת "הזרם הלאומי החופשי" הנאמנה לחיזבאללה, בחשד שריגל למען ישראל. עיתונים ערבים דיווחו בשבוע שעבר כי אחד מתפקידיו של כרם, שדרגתו מקבילה לדרגת תת אלוף, היה לנסות ולהגיע לאישים רמי-דרג כגון מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שעימו נפגש מספר פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully