וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמדאן לוהט בגדה: חמאס והרשות מתכסחים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.8.2010 / 0:00

גורמים בחמאס זועמים על כך שהרשות הפלסטינית פיטרה עשרות דרשנים של הארגון ברחבי הגדה. הניה: "זו מלחמת דת שמשרתת תוכנית אמריקאית-ציונית"

גורמים בחמאס הביעו אחר הצהריים (שלישי) זעם על הרשות הפלסטינית משום שפיטרה עשרות דרשנים במסגדים ברחבי הגדה המערבית, ביניהם את חבר הפרלמנט מטעם חמאס, השייח' חאמד ביתאווי. בחמאס טוענים שהרשות מנהלת נגד דרשני חמאס מסע רדיפה פוליטי מתוכנן ושהיא נלחמת "בדת האיסלם". ברשות טענו מנגד שההחלטה התקבלה מסיבות ענייניות "הנוגעות לענייני רה-אורגניזציה בקרב המסגדים בגדה".

בשיחה עם אתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט" אמר השייח' ביתאווי כי זוהי החלטה פוליטית שמטרתה להשתיק קולות שאינם עולים בקנה אחד עם אנשי הרשות. "כשהרשות החליטה להרחיק מהמסגדים אותי ועוד עשרות דרשנים בעלי עשרות שנות ניסיון ולהביא דרשנים חדשים שאין להם שום הסמכה וידע, היא החליטה למעשה להילחם בדת והראייה לכך היא שיותר מאלף מסגדים בגדה נותרו ללא דרשנים, אימאמים ומואזינים", הוסיף.

"מזה כ-50 שנה אני משמש כדרשן ומעולם לא עוררתי שום סערה", אמר ביתאווי. "במשך עשר שנים שימשתי אף כדרשן במסגד אל-אקצא. החלטת הרשות להפסיק את עבודתי התקבלה בברכה אצל ישראל, אבל האזרחים הפלסטינים קיבלו אותה בחוסר שביעות רצון. רבים התקשרו אלי כדי להביע את כעסם על ההחלטה".

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה הגיב בזעם על ההחלטה ואמר כי "מה שקורה בגדה הוא מלחמת דת שמטרתה לפגוע בזרם הפלסטיני הדתי ולמלא אחר תכנית אמריקאית-ציונית". לדבריו, "רשות פתח ברמאללה נקטה בשורה של צעדים, מביניהם איסור על ביתאווי לשאת דרשות בימי שישי וכן על אלפי דרשנים להעביר לימודי דת והשארת אלף מסגדים ללא אימאמים ומואזינים בתקופת חודש הרמדאן".

(עדכון ראשון: 17.8 17:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully