וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק ננשך בידי ילד, הפעוטון ייסגר

רמי שני

17.8.2010 / 15:20

משרד התמ"ת שיגר מכתב התראה לפני הוצאת צו סגירה לפעוטון באשקלון בו ננשך לפני כשבוע פעוט על ידי ילד אחר בכל חלקי גופו, מבלי שצוות הגן שם לב לכך

משרד התעשייה המסחר והתעסוקה שיגר היום (שלישי) מכתב התראה לפני הוצאת צו סגירה, לפעוטון 'רימון' באשקלון, בו ננשך לפני כשבוע פעוט בן שנה וחודשיים. המקרה אירע בשעות הצהרים, אולם אם הפעוט, קיבלה על כך הודעה כשלוש שעות לאחר האירוע.

האם אילנה שחזרה היום את השתלשלות האירועים. "אמרו לי לבוא לפעוטון, כי לילד הייתה תאונה קטנה", היא סיפרה. "ראיתי שיש לו נשיכות על הזרועות. הרמתי את החולצה ונהיה לי חושך בעינים. אמרו לי שזאת תאונה קטנה, אבל הוא ממש בטראומה. רצתי איתו לבית החולים כדי לטפל בו". האם העריכה, כי לא ילד אחד בלבד נשך את בנה אלא מספר ילדים, בעת שהסייעות בגן לא השגיחו עליהם.

בדיקה שביצעה מנהלת האגף לשירותי רווחה בעיריית אשקלון, שולמית מימון, עם ארגון הגנים הפרטיים העלתה כי גן הפעמון כלל אינו מופיע ברישומים שלהם. מימון פנתה לגילה יקוטאלי, המפקחת המחוזית במשרד התמ"ת, וביקשה את התייחסותה למקרה החריג. בעקבות פנייתה והמלצתה של משטרת אשקלון החליטה מנהלת האגף הבכיר למעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך במשרד התמ"ת, תמר אלמוג, להוציא צו סגירה לגן, על פי חוק הפיקוח על המעונות. היום הגיע לגן מכתב, בו ניתנה למנהלת שלו זכות ערעור על החלטה לסגור אותו, עד לתחילת השבוע הבא.

גן הפעמון הינו מעון הפועל כבר כ-6 שנים, ובו שוהים כ-38 ילדים מגיל שנה עד ארבע בשתי קבוצות. המעון מתנהל רק עם מטפלת אחת וגננת אחת, דבר החורג מתקינת כוח האדם המומלצת במעון יום לפעוטות. ביום האירוע היתה בגן עובדת אחת בלבד.

בעקבות האירוע, פנתה האם אילנה למשטרת אשקלון והגישה בה תלונה על המתרחש במקום. "הילד עובר טראומה נפשית קשה מאוד", היא אמרה היום. "הוא לא ישן בלילה, מפחד מאנשים ומיילדים, מתעורר. מאוד קשה לו". בתחנת משטרת אשקלון נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע. מפקד התחנה, סגן ניצב חיים בובליל, אמר בעקבות פתיחת החקירה, שהוא מתייחס לפרשה בחומרה רבה. "הזנחת ילדים היא עבירה חמורה מאוד", הוא אמר, "אי אפשר לעבור על זה לסדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully