וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הלימוד באוניברסיטאות לא יועלה השנה

גיל סימה

17.8.2010 / 13:50

הרפורמה המתוכננת בהשכלה הגבוהה הוקפאה לאחר שנכשל המו"מ בין נציגי הסטודנטים לבין משרדי החינוך והאוצר. התוצאה המיידית: שכר הלימוד לתלמידי תואר ראשון באוניברסיטה יישאר 9,521 שקלים

שכר הלימוד באוניברסיטאות יישאר השנה על כנו, זאת לאחר שהמאמצים להגיע להסכמה על רפורמה כללית בהשכלה הגבוהה לא צלחו. משרד האוצר הודיע היום (שלישי) כי המשא ומתן בין נציגי התאחדות הסטודנטים, המועצה להשכלה גבוהה, הוועדה לתכנון ותקצוב ומשרדי הממשלה נפסק, ולכן שכר הלימוד השנה לא יעלה ויוותר על 9,521 שקלים לתואר ראשון ו-12,866 שקלים לתואר שני. "לא הגענו לידי הסכמות כוללות בין הצדדים", נאמר בהודעת האוצר. עם זאת, הצדדים ציינו כי ההידברות ביניהם תימשך.

לפני מספר חודשים פורסם מתווה הרפורמה בהשכלה הגבוהה. במסגרת התוכנית, אמור היה לעלות שכר הלימוד בתמורה לתקציבים שיינתנו לרווחתם של הסטודנטים מתקציב משרדי הממשלה השונים, ובראשם משרדי האוצר והחינוך. במהלך המגעים בין הצדדים, פוצץ המו"מ - ויו"ר ההסתדרות עופר עיני הוזמן לשמש כמגשר. עיני הצליח להשיב את הצדדים לשולחן המשא ומתן, אולם היום כאמור התברר כי בשלב זה לפחות המגעים לא הבשילו לידי הצלחה, והסכם על הרפורמה ככל הנראה לא ייחתם בקרוב.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בועז טופורובסקי, שנטל חלק במשא ומתן, מסר לוואלה! חדשות כי מדובר ביום עצוב להשכלה הגבוהה בישראל. לדבריו, "הוחמצה הזדמנות אדירה לערוך רפורמה מקיפה ונדרשת במערכת. התאחדות הסטודנטים תוסיף להיאבק למען הסטודנטים ולמען ההשכלה הגבוהה. אחתמהדרישות שהעלינו במהלך המו"מ עומדת בפני עצמה ואינה מונעת מאינטרס צר, אלא באה לטפל במכלול הבעיות במערכת".

טופורובסקי הודיע כי התאחדות הסטודנטים תמשיך לדרוש "הקצאת משאבים, התייעלות, מצוינות, יותר מלגות, יותר מעורבות חברתית, יותר תקנים למחקר ונמשיך לקוות שראש הממשלה ושר האוצר יבינו שעתיד ההשכלה הגבוהה הוא העתיד של כולנו ושכל אזרח במדינה ראוי להגיע לתואר אקדמי ללא מגבלות כלכליות וברמה הגבוהה ביותר בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully