וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך: שולל פגיעה בתרומות לאוניברסיטאות

גיל סימה

17.8.2010 / 12:34

גדעון סער הגיב על האיום של תנועת "אם תרצו" להבריח תורמים מאוניברסיטת בן גוריון, אם זו לא תפטר מרצים בעלי "נטיות אנטי-ציוניות". לדבריו, "ללא קשר לטענות הנוגעות לפלורליזם באקדמיה הישראלית, אני שולל כל מהלך שעלול לפגוע בתרומות או להתנייתן"

שר החינוך גדעון סער התייחס הבוקר (שלישי) לפרסומים לפיהם תנועת "אם תרצו" איימה על נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב כי תפעל להרחקת תורמים מהמוסד אם לא תפטר מרצים בעלי נטיה "אנטי-ציונית" במחלקה לפוליטיקה וממשל. "ללא קשר לטענות הנוגעות לפלורליזם באקדמיה הישראלית, אני שולל כל מהלך שעלול לפגוע בתרומות לאוניברסיטאות או להתנייתן", נמסר מלשכת שר החינוך. במכתב שנשלח לנשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, הבהירה התנועה עוד כי "התרומות ישוחררו לאוניברסיטה רק לאחר שיוכח עובדתית כי ההטיה בהרכב הסגל במחלקה ובתוכן הסילבוסים תתוקן".

ואולם, נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי הבהירה בראיון לגלי צה"ל כי אין בכוונתה להיענות לדרישות "אם תרצו". "לא עשיתי עם מכתב האיום מאומה, פשוט לא התייחסתי, רק הבאתי אותה לידיעת עמיתיי, הכנו תגובה ובזה נסגר העניין", אמרה כרמי. היא הוסיפה, כי "התורמים הם אוהבי ישראל ומבינים מה תרומת המרצים. אף אחד לא מסוגל לגרום להם לרדת לרמה כל כך נמוכה. אנו מכירים את זה ממשטרים רחוקים ואפלים".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה כי "האוניברסיטה איננה נוהגת לערוך מדידות תקופתיות של עמדותיהם הפוליטיות של חברי הסגל שלה. דרישה לעשות זאת ואף לדאוג ל'איזון' בין עמדות פוליטיות בקרב חברי הסגל נודפת ריח חזק של מקרתיזם ועומדת בניגוד חריף לעקרונות הדמוקרטיים עליהם מושתת מדינת ישראל. האם יעלה על הדעת שהאוניברסיטה או כל מוסד אחר במדינה יפטר או ישכור עובדים על בסיס דעותיהם הפוליטיות?".

"אף אוניברסיטה בישראל אינה צריכה להוכיח את אהבת המולדת של הסגל שלה לשום גוף ובוודאי לא לגוף פוליטי שמנסה להציג מסמך מגמתי ומניפולטיבי כ'מחקר' וזאת במטרה לעשות לעצמו יחסי ציבור", נמסר בתגובה מוועד ראשי האוניברסיטאות. "כראוי במדינה דמוקרטית ונאורה האקדמיה אינה גוף פוליטי והסגל האקדמי שלה נבחר ע"פ אמות מידה אובייקטיביות בלבד שמצוינות במחקר ובהוראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully