וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד החינוך לא רוצים שגננות ישמעו על הנכבה

גיל סימה

17.8.2010 / 12:06

משרד החינוך המליץ לגננות לא להשתתף ביום עיון בנושא ה”נכבה” הפלסטינית שיזמה עמותת ”זוכרות”. מנכ”ל העמותה לוואלה! חדשות: ”הלימוד והידיעה יגנו עלינו כישראלים”

משרד החינוך הוציא הנחיה גורפת המורה לגננות שלא להשתתף היום (שלישי) ביום עיון והשתלמות של עמותת "זוכרות" שעוסק בהכנסת תכני הנכבה לחומרים החינוכיים המועברים בגני הילדים ברחבי הארץ. מנכ"ל העמותה, איתן ברונשטיין, אמר לוואלה! חדשות כי "הגיע הזמן להביא את הנכבה לידיעת ישראל ולעסוק בה במערכות החינוך השונות".

הסערה סביב השתתפותם של אנשי חינוך ביום העיון שמקיימת עמותת 'זוכרות' החלה בסוף השבוע האחרון כאשר נציגי הפורום המשפטי לא"י שמעו על קיומו ובתגובה פנו לשר החינוך, גדעון סער בדרישה שיקרא לצוות הגננות והמורות שלא להשתתף במסגרתו. "קיומה של תכנית כזו במסגרת תכני הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר איננו ראוי כלל שיתפוס מקום במערכת החינוך במדינה, על כן יש למנוע לחלוטין ובאופן מיידי את המשך העברתה", כתב הפורום לשר.

עיקרה של ההשתלמות הנערכת היום עוסק בהשתלבות תכני הנכבה לגיל הרך. "חמורה ביותר הכוונה להעביר תכנית זו לילדי הגיל הרך", כותב הפורום, "לילדים אין כל יכולת נפשית, רגשית ושכלית לבחון את הדברים בראייה ביקורתית והשוואתית".

"זה צורך קיומי להכיר את הנכבה"

ברונשטיין אומר כי בשלב זה לא ידוע לו על ביטולי הגעה מצד צוות הגננות האמור להתכנס היום להשתלמות המתוכננת. על פי המספרים שבידיו, מדובר יהיה בנוכחות של 15 גננות המבקשות לדבריו להכיר את הצד השני מעבר למה שהן יודעות. "אם מערכת החינוך מציגה רק צד אחד, אז אותו תלמיד לא יידע את הצד השני", אומר ברונשטיין.

"הלימוד והידיעה יגנו עלינו כישראלים. מי יודע שת"א יושבת כיום על שבעים כפרים פלסטיניים? זהו צורך והכרח קיומי בהכרת הנכבה וזה גם מה שיאפשר את המשך הקונפליקט ואת המשך חיזוקה של הציונות", הוא מוסיף.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "פעילות עמותת 'זוכרות' בנושא הנכבה הינה פעילות פרטית, לא מוכרת ולא מתואמת עם המשרד. יצוין כי על פי הנוהל החדש של הסדרת כניסת תוכניות או גופים מהמגזר השלישי למערכת החינוך לא ייכנס גוף או תוכנית למוסד חינוכי, אלא אם עבר את כל הבדיקות הנדרשות הן ברמת התוכן והמינהל. 'זוכרות' לא קיבלה את אישור משרד החינוך. מנהלת האגף הקדם היסודי, סימה חדד פנתה לגננות העובדים מטעם משרד החינוך בהודעה לפיה פעילות זו אינה מטעם המשרד ופעילות העמותה היא יוזמה פרטית שאין לשתף איתה פעולה כחלק מההיערכות לפתיחת שנת הלימודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully