וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

17.8.2010 / 10:49

פרעושים עושים לגולדן שלכם טרור או שהכלב עושה קולות של הקאה? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מביא מרגוע

יש לי גור רטריבר שחור בן חצי שנה. בחודש אחרון התחילה אצלו תופעה, בה הוא עושה צליל של הקאה אך לא מקיא. יכול להיות שזה נובע בגלל שהוא מלקק את עצמו ועקב נשירת שיער, מצטבר אצלו שיער בפה?

הניסיון להקאה עלול להעיד על בעיה כלשהיא במערכת העיכול העליונה בעיקר ושט או קיבה. כלב שמלקק עצמו הרבה עד כדי נשירה מוגברת יכול להעיד על גירוי אלרגי כלשהו. יתכן והמכנה המשותף כאן הוא רגישות למרכיבי מזון או אלרגיה אחרת. במצבים כאלו יש יתרון לשימוש במזון המותאם לכלבים רגישים. קיימים מוצרים בחנויות או מרפאות וטרינריות המותאמים בדיוק לכך.

יש לי גורת וימרנר מקסימה ומלאת אנרגיה בלשון המעטה. אנחנו עכשיו בשלב החינוך לצרכים מחוץ לבית. הבעיה היא שכשהיא בחוץ היא עושה צרכים וכשחוזרים היא עושה שוב בתוך הבית גם אם עברו פחות מחמש דקות. יש לציין שאין זה הגור הראשון שחינכנו ומעולם לא נתקלנו בתופעה כזו.

עשיית צרכים בבית אצל הכלבה וגם בחוץ עלולה להצביע כי היא לא טיילה טיול מספיק ארוך בחוץ. חשוב לעשות מספר רב של טיולים בתקופה שבה נרצה להרגיל את הכלב לעשיית צרכים מחוץ לבית ולתגמל אותו על כך במזון. בבית חשוב להתעלם מהתופעה ובשום אופן לא לגעור בה או להתייחס אליה כי אז היא מקבלת את זה כחיזוק. חשוב לשלול גם כמובן בעיה רפואית –יתכן ויש לכלבה צורך מוגבר לעשיית צרכים מסיבה רפואית כלשהי. קפצו לווטרינר לבדיקה מקיפה.

אימצנו כלבת פקינז. לפני כמה ימים שמנו לב שיש לה פרעושים קנינו את האמפולות ונאמר לנו שזה ישפיע לאחר 12 שעות נכון להיום היא לא מפסיקה להתגרד מה עלינו לעשות? ועוד שאלה אחרונה איך יודעים אם הכלבה מעוקרת?

הגירוד מעקיצות של פרעושים הוא עקב יצירה של תגובה אלרגית. התגובה היא מסוג מושהה כלומר יתכן ויעברו עד 3-4 ימים מעקיצה לגירוד. לכן מאד אפשרי כי הכלב יהיה נקי מפרעושים ועדיין מתגרד. לווטרינר יש דרכים תרופתיות שונות לטיפול בבעיה. לגבי בירור על כלבה מעוקרת או לא ניתן לנסות למשש תפרים בבטן ובמידה ויש אפשר להסיק כי אולי עוקרה. אפשרות אחרת היא פשוט לחכות ולראות אם תתייחם בחודשים הקרובים. לרוב זה קורה בספטמבר או דצמבר (בדצמבר במיוחד. משום התקצרות אורך היום יש שנוי הורמונלי).

לספוטי, כלבתינו ב-10 השנים האחרונות, פריחה נוראית בעור דבר שגורם לה ללקק את עצמה עד ליצירת פצעים. התופעה מתמשכת למעלה משנתיים! במשך כל התקופה לקחנו אותה למספר וטרינרים, ובהמלצתם ספוטי טופלה ומטופלת בפרדניזון עם הקלה בלבד.

בהחלט אפשר לעזור לה. יש דרכים שונות לטיפול בגירוד ולא רק עם פרדניזון (סטרואידים). ראשית יש תרופות אנטי היסט מיניות הניתנות לשילוב ומורידות את מינון הסטרואידים. כך גם שימוש בתוספים של חומצות שומן חיוניות מקבוצת אומגה 3 למשל דרמה קואט. כדאי לנסות מזון רפואי או מותאם לכלבים הסובלים מבעיות עור - המזון מכיל חלבון עדין וריכוז גבוה יותר של אומגה 3.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully