וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה: קצב ראה בנשים מאגר אובייקטים מיניים

גלעד גרוסמן

17.8.2010 / 9:53

פרוטוקולים משלב הסיכומים במשפטו של הנשיא לשעבר, הנאשם בביצוע עבירות מין נגד 3 נשים, הותרו היום לפרסום. בין השאר טענה נגדו התביעה כי הוא נהג לנצל את מעמדו ואת חובתן של נשים לשהות במחיצתו ולציית לו במסגרת תפקידן כדי להטרידן מינית. פרקליטיו: אין בסיס להאשמות

"הנאשם ראה בנשים הכפופות לו מאגר ממנו בחר את חלקן כאובייקטים מיניים", כך טענה התביעה בסיכומי המשפט נגד הנשיא לשעבר משה קצב שהוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בחודש שעבר והותרו היום (שלישי) לפרסום. התובעים, רונית עמיאל ונסים מרום טענו בסיכומים שמשעה שקצב מצא את הנשים "הולמות את עניינו המיני", הוא נהג לנצל את מעמדו ואת חובתן של נשים לשהות במחיצתו ולציית לו במסגרת מילוי תפקידן בכדי להטרידן מינית. "משרותיו הרמות של הנאשם, כמו גם הפער העצום שהיה קיים בין מעמדו הנישא ובין לזה הזוטר של קורבנותיו, ותוך כך נתונות למרותו וחרדות למשרתן, השפיע מאוד על דרכי התנהלותן של המתלוננות אל מול מעשיו של הנאשם". הכרעת הדין במשפט צפויה להינתן בתחילת חודש ספטמבר או לאחר החגים.

עוד נכתב כי "קצב נהג לתור ולאתר את הנתיב הספציפי בו יוכל לקדם ענייניו המיניים עם כל אחת מכפיפותיו". לטענת הפרקליטות, הנשיא לשעבר, המואשם בביצוע אונס ומעשים מגונים, נהג לתת תשומת לב רבה ולהחמיא למי שרצה לקיים עמה יחסי מין תוך מתן גיבוי מקצועי בולט לקורבנותיו בהשוואה לעובדים אחרים במשרד. עוד טוענת התביעה שמעשיו של קצב נועדו להשיג את הסכמת המתלוננות למעשים או לפחות את השלמתן עמם, להבדיל מלכפות עצמו בכוח, אולם, הוא לא היסס ועשה שימוש מוגבל גם בכוח פיזי.

לטענת הפרקליטות, כל הנשים שהעידו נגד קצב - שלוש המתלוננות וארבע נשים נוספות שהעידו על השיטה שכביכול קצב נהג בה, תיארו אופן פעילות דומה. עוד נטען שקצב נהג לייצר ולשמר מסמכים שונים כדי לשלוף אותם בעת צרה ולהוכיח שההאשמות נגדו מופרכות. התובעים הגדירו את עדותו של קצב כ"גרסה נפתלת, מניפולטיבית וערמומית, המאפיינת את מהלכיו בזמן אמת כמו גם את מעשיו בחקירה". התובעים טענו שקצב לא היסס לשקר, הכפיש את כל מי שסבר שפעל נגדו, מסר גרסה בלתי אותנטית שכולה פרשנות מעוותת של מסמכים תוך התאמתם לצרכיו, "במטרה לסמא את עיני בית המשפט ולהכשילו בבירור האמת".

מנגד, פרקליטיו של קצב, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא טענו שנעשתה לקצב דמוניזציה. "הוא הוצג כדמות מפלצתית. למרות שלא היה בסיס עובדתי וראייתי לדברים. עדות המתלוננות היתה מלאת סתירות. התביעה סימנה לעצמה מטרה וניסתה להתאים את העובדות לקונספציה, אולם לא הצליחה להוכיח את אשמתו של קצב". הם תיארו את אחת המתלוננות כ"אישה מניפולטיבית המאלתרת ללא גבול הסברים שקריים". עוד טענו פרקליטי קצב כי "הפרקליטות הייתה שבויה בקונספציה לפיה האפשרות היחידה היא שקצב אנס את המתלוננת ולא בדקו אפשרות שבין השניים היה קשור רומנטי או אפשרות אחרת".

קצב נאשם שאנס את א' ממשרד התיירות בשני מקרים בעת שכיהן כשר התיירות בסוף שנות ה-90' וביצע בה מעשה מגונה. בנוסף, הוא נאשם בהטרדתן של ה' ול' מבית הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully