וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו הכל בסדר, אבל מה צופן עתידנו?

יוסי ביילין

17.8.2010 / 7:46

בינתיים הכל בסדר. הקואליציה יציבה. מיטשל מבקר ומצטלם עם נתניהו ועם אבו מאזן. לא מועיל, לא מזיק. חוק הגיור נדחה בינתיים, והעם היהודי טרם נתן לנו גט כריתות. האבטלה מתמעטת, חופי הים מלאים בנופשים, התיירים מגיעים, הישראלים מתיירים בעולם, ואפילו בעניין החום אין על מה להתלונן - בחוץ לארץ חם עוד יותר. "כיפת ברזל" תגן עלינו מכל רעה שתיפתח מצפון ומדרום.

הדברים החמורים שמתרחשים אצלנו קורים לאיטם, באופן שהוא כמעט איננו מאיים. לכל אחד מהם יכול מישהו למצוא הצדקה כלשהי, וכמעט תמיד יימצא רוב בציבור שיתמוך במהלכים הללו, כל אחד בנפרד. כך, למשל, נכון שזה לא בסדר שבית המשפט דורש מעיתונאי למסור חומר שיסגיר את מקורותיו, אבל אצלנו - מסבירים - זה לא שווייץ. יש ענייני ביטחון חיוניים החשובים יותר מן העיקרון הדמוקרטי הזה של חופש העיתונות.

ונכון שלא מקובל שחברי כנסת שוללים את זכויותיו של חבר כנסת אחר, גם אם לא עבר על שום חוק, אבל איך יכול להיות שחברת כנסת תצטרף למשט אנטי?ישראלי לעזה?

נכון, זה ממש לא בסדר להציע חוק שלפיו רק הרבנות האורתודוקסית תקבע מיהו יהודי, ולהרחיק בכך את רוב יהודי העולם, שאינם אורתודוקסים, אבל מה היה עד עכשיו? וכי המדינה הכירה ברבנים קונסרבטיבים ורפורמים? בסך הכל מקבעים בחוק את מה שקורה במציאות, וכל זה כדי להקל את הגיור, אז למה לעשות מזה עניין גדול כל כך?

ולהחליט שאפשר להפקיע קרקע במזרח ירושלים של תושבים פלשתינים הגרים מחוץ לירושלים? הרי זה נובע מחוק הנפקדים, וגם אם אי אפשר להסביר את התופעה הזו לשום אדם בעולם, החוק הזה כבר קיים במשך שנות דור. בסך הכל מחליטים עכשיו להפעיל אותו אחרי שנים רבות שבהן כמעט לא עשו זאת.

ומה בנוגע לצורך לחייב כל מתאזרח להישבע אמונים למדינה יהודית ודמוקרטית? מה רע בזה? הרי מדינת ישראל היא מדינה יהודית על פי החלטת האו"ם שהקימה אותה, ועוד מוסיפים לזה מה שהאו"ם לא קבע - "דמוקרטית". אז מה נורא כל כך אם כל מי שירצה להפוך לאזרח ישראלי יצטרך לומר את המילים האלה? ואם אינו יהודי והוא מצטרף למדינת ישראל כאזרח, הוא חושב שמדובר במדינה הוטנטוטית?

לקיים תערוכה נגד ליברמן! מישהו השתגע? זו הדרך להיאבק באחד האנשים המזיקים לנו ביותר? להפוך דווקא אותו לקורבן? אולי זה חופש האמנות, אבל לפני הכל זהו חופש האווילות.

בינתיים הכל בסדר. אבל כשאתה מתבונן בכל התופעות הללו במצטבר, אתה מבין שחשכת העבים אינה מתרחשת ברגע אחד. זהו צירוף של כיבוי אורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully