וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תפצה משפחת פלסטינית שנהרגה מאש מג"ב

גלעד גרוסמן

16.8.2010 / 20:06

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי המדינה תפצה את משפחתה של עביר אראמין שנהרגה מאש מג"ב בינואר 2007. השופטת: "הירי נעשה ברשלנות. לא הייתה סיבה נראית לעין לירות"

הילדה הפלסטינית עביר אראמין נהרגה מירי של חיילי מג"ב בינואר 2007, וכעת המדינה תאלץ לפצות את בני משפחתה - כך קבע אתמול (ראשון) בית המשפט המחוזי בירושלים.

אראמין, שהיתה בת 10 במותה, נהרגה מפגיעת קליע בשעה שהלכה לקנות ממתקים יחד עם אחותה וחברותיה במכולת סמוכה לבית הספר לבנות בכפר ענאתא שבו התגוררה. הוריה הגישו תביעת פיצויים נגד המדינה, בטענה שהיא נהרגה בעקבות התרשלות של שוטרי מג"ב שירו בה כדור גומי. מנגד, במשרד הביטחון טענו שהילדה נהרגה מפגיעת אבן שנזרקה לעברה. עוד נטען, כי גם אם נהרגה מפגיעת כדור גומי, אין מדובר בנסיבות שמצדיקות הטלת פיצויים.

מפסק הדין עולה, כי ג'יפ של מג"ב נכנס לכפר ענתא דרך מחסום חיזמה כדי לאבטח עבודות בגדרה ההפרדה, כאשר במקום החלה הפגנה שכללה זריקת אבנים. עדי התביעה טענו שהג'יפ חלף על פני עביר וחברותיה, נעצר בסמוך אליהן ומתוכו נורתה עביר בראשה מטווח של מטרים ספורים. השופטת אורית אפעל גבי דחתה את הדברים וקבעה שהם אינם מתיישבים עם "השכל הישר והטבע האנושי". אולם, קבעה, בין השאר על סמך חוות דעת פתולוגיות ועל סמך עדויות השוטרים שסיפרו שירו כדורי גומי לעבר מתפרעים בבית הקברות ביישוב, כי הילדה אכן נפגעה מאש של כוחות מג"ב. ולכן, היא קבעה שמדובר ברשלנות ועל המדינה לפצות את משפחת אראמין.

"לא יכולה להיות מחלוקת על כך שהמסקנה, לפיה עביר נפגעה מקליע גומי שנורה על ידי כוח מג"ב, משמיעה מניה וביה מסקנה נוספת, כי הירי שפגע בעביר נעשה ברשלנות או תוך הפרת הוראות הפתיחה באש", קבעה השופטת אפעל גבאי. "אין המדובר בפגיעה מירי שבוצע אל קהל מפירי סדר ומיידי אבנים, שבכללו או בקרבתו היתה במקרה גם ילדה קטנה. עביר וחברותיה הלכו ברחוב שממנו לא היה ידוי אבנים כלפי כוח מג"ב. לא היתה, אפוא, כל סיבה נראית לעין לירות לכיוון זה".

יצויין כי לפני שלוש שנים החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד השוטרים מבלי להגיש כתבי אישום. כעת הנושא נמצא בדיון בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully