וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים התרשלו – החולה תקבל 1.8 מיליון ש'

אריאל נוי

16.8.2010 / 19:11

ביהמ"ש הטיל על ביה"ח בנהריה לשלם פיצויים בסך 1.8 מיליון שקל לאישה שאיבדה את ראייתה, לאחר שהושתלה לה קרנית מזוהמת. האישה היתה כבר עיוורת בעינה השנייה - וכעת היא סובלת מעיוורון מלא

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (שני) כי בית החולים בנהריה ישלם פיצויים בסך 1.8 מיליון שקלים לאישה כבת 50, שאיבדה את ראייתה בעין אחת לאחר שהושתלה לה קרנית מזוהמת במהלך ניתוח בביה"ח. בתביעה בגין רשלנות רפואית שהגישה באמצעות עו"ד רן פינגרר, טענה המתלוננת - שסבלה עוד בטרם הניתוח מעיוורון בעינה השנייה – כי כתוצאה מההשתלה הכושלת, היא סובלת כיום מעיוורון מלא.

בכתב התביעה נטען כי האישה, שסבלה מעיוורון באחת מעיניה, אושפזה במחלקת העיניים בביה"ח בנהריה לצורך ניתוח השתלת קרנית בעינה השנייה. לטענת המתלוננת, לאחר ההשתלה החל להתפתח בעינה השנייה זיהום חריף שגרם לה לאבדן הראייה, והפך אותה הלכה למעשה לעיוורת.

עו"ד פינגרר טען עוד כי הצוות הרפואי בבית החולים נהג ברשלנות, בכך שלא המתין לתוצאות בדיקת הקרנית המושתלת בטרם ביצע את הניתוח. התוצאות המאוחרות התקבלו רק לאחר הניתוח והראו שהקרנית הייתה מזוהמת על ידי חיידק אלים. לפיכך, נשללה טענת ההגנה כי הרופא לא התרשל בשל העובדה שלא הייתה לו שליטה או מידע על מקור החיידק והגורם לזיהום.

בנסיבות אלה, בית המשפט אישר הסדר פשרה שהושג בין הצדדים, לפיו בית החולים ישלם לאישה פיצויים בסך של 1.8 מיליון שקלים. זאת, בנוסף לתשלומי המוסד לביטוח הלאומי בסך של כ-500 אלף שקלים, שאותם כבר קיבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully