וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילמדו ברגליים: התלמידים יקומו בפני המורה

גיל סימה

16.8.2010 / 18:04

לקראת פתיחת שנת הלימודים, הוחלט במשרד החינוך לקדם יוזמה שתחייב תלמידים לקום בפני המורה עם תחילת השיעור. סער: "הקימה מבטאת כבוד למורה". מועצת התלמידים: "הטקס רק יבזבז את הזמן"

לאחר שנים בהן מעמד המורה ירד לשפל המדרגה, החליטו במשרד החינוך לקדם בשנת הלימודים הקרובה יוזמה, שבמסגרתה התלמידים יעמדו לפני כניסת המורה לשיעור.

על יוזמת הקימה בפני המורה, שהיתה נהוגה בעבר במערכת החינוך, שקדו בחודשים האחרונים שר החינוך גדעון סער ומנכ"ל המשרד ד"ר שמשון שושני, כשבמסגרתה וביישומה הם ניסו להחזיר במעט את הכבוד שנלקח בשנים האחרונות מצוות המורים. "מבחינתנו הקימה היא חלק מתורה שלמה של חינוך אמיתי למידות וערכים", אמרה לאה רוזנברג, סמנכ"לית ומנהלת המינהל הפדגוגי במשרד.

"הקימה הוא אחד מהסממנים החיצוניים המבדילים את ההתנהגות המתרחשת בכיתה אל מול זו שקיימת בהפסקה והיא זו שמפרידה ביניהן", הסבירה רוזנברג. לדבריה, מלבד הכבוד הטמון בעמידת התלמידים עם כניסתו לכיתה ישנו מרכיב נוסף לפיו לרגע אחד המורה והתלמיד נמצאים בגובה העיניים. "גם התלמידים וגם המורה יודעים שהם ביחד בכיתה לשם מטרה משותפת היא הלמידה", היא אומרת.

שר החינוך, גדעון סער, התייחס בכנס באוניברסיטת בר אילן ליוזמה ואמר כי "הקימה מבטאת כבוד למורה ומסמלת את התחלת השיעור ובכך מאפשרת ניצול טוב יותר של זמן הלימודים".

במשרד מדגישים כי בשלב זה מדובר ברעיון ראשוני בלבד כשאין הם מחייבים את כלל המורים ליישמו. "אנחנו מאמינים שהצטרפות מרצון לתהליך שגיבשנו תיעשה לדעתנו טוב יותר אם מורה יבקש מתלמידיו לקום רק בכדי לצאת לידי חובה", אומרת רוזנברג.

יחד עם זאת, במועצת התלמידים מביעים תמיהה על היוזמה החדשה. לדבריהם, אין הם פוסלים את הרעיון אך לדעתם יש דרכים נוספות להחזיר את כבודם של המורים למעמד שהיו בו שנים קודם לכן. "הטקס של לקום רק יבזבז את הזמן, השולחנות זזים ויש הרבה רעש כשלפחות חמש דקות מזמן השיעור נלקח. עטרה ליושנה אפשר להחזיר בדרכים אחרות", אמר אשר אלון, יו"ר מועצת התלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully