וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: "נשלח 3 ספינות סיוע לעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.8.2010 / 17:50

המשט הבא? הליגה הערבית הודיעה כי תשלח שלוש ספינות סיוע לעזה, כשהראשונה מהן תצא כבר ביום חמישי הקרוב. לטענת המארגנים, הספינה תכלול 16 מכשירי דיאליזה וכמות גדולה של תרופות וסיוע רפואי

הליגה הערבית הודיעה היום (שני) כי תשקיע את מירב המאמצים כדי לאפשר שיגור של ספינות סיוע נוספות לרצועת עזה. הישאם יוסוף, ראש לשכתו של מזכ"ל הליגה עמרו מוסא, אמר כי הפרלמנט הערבי החליט לשגר מספר ספינות לעזה, כשהראשונה תשוגר ביום חמישי הקרוב. לדבריו, הספינה תכלול 16 מכשירי דיאליזה וכמות גדולה של תרופות וסיוע רפואי.

יוסוף ציין עוד כי ספינה שנייה תצא לכיוון עזה בתחילת שנת הלימודים ולפיכך היא תיקרא "ספינת הלימודים", וכי ספינה שלישית - "ספינת החורף" - תנוע לכיוון עזה עם תחילת החורף.

בתוך כך, חבר הפרלמנט הבריטי לשעבר ג'ורג' גלאוויי פרסם היום מאמר ב"מורנינג סטאר", בו כתב כי ביום רביעי הקרוב יישלחו לעזה ספינות סיוע מבריטניה, קטאר ומרוקו, בצורה מתואמת, כדי "לנצל את המומנטום להסרת המצור מעל עזה, בזמן קריטי בו הוא מגונה על ידי האיחוד האירופי, האו"ם, וממשלות רבות וארגוני סיוע חשובים".

גלאוויי התייחס לנאומו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בו אמר כי עזה הפכה לבית כלא, ואמר כי הוא מוכיח עד כמה ישראל הפכה למבודדת בעקבות יחסה לעזה. הוא הוסיף כי על מנת להרחיב את בידודה של ישראל, יש להתייחס אל המשטר שלה כפי שנהגו בתקופת ממשל האפרטהייד בדרום אפריקה. "יהיו יוזמות נוספות בסתיו הקרוב", הבטיח גלאוויי.

בסוף השבוע שעבר יצא המשט הלבנוני לעזה מהעיר טריפולי בלבנון, כך דיווח עיתון הגרדיאן הבריטי. על פי הדיווח בעיתון, המשט, שיציאתו השתהתה שבועות ארוכים, ושאמור לכלול על סיפונו נשים בלבד, יגיע תחילה לקפריסין ומשם צפוי להמשיך לרצועת עזה.

במסגרת היוזמה אמורות פעילות לבנוניות להגיע לעבר רצועת עזה על סיפון הספינה "מרים" במטרה לשבור את המצור הישראלי המוטל עליה. אל הנשים יתלוו גם פעילים אירופאים ועיתונאים. "במשט ישתתפו נזירות, רופאות, עורכות דין ועיתונאיות, נוצריות ומוסלמיות", סיפרה לעיתון מונא, אחת המשתתפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully