וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ידון בבקשה לתת הארכה לעובדים הזרים

איילה חננאל

16.8.2010 / 15:03

בג"ץ ידון מחר בבקשה להאריך את פרק הזמן שהוקצב לעובדים הזרים להשגת את המסמכים הדרושים להשארתם בארץ. העותרים טוענים כי הזמן הקצר פוגע במי שזכאי למעמד

בג"ץ ידון מחר (שלישי) בבוקר בעתירה שהגישו ביום ראשון שעבר מוקד הסיוע לעובדים הזרים, האגודה לזכויות האזרח וארגונים נוספים. הארגונים מבקשים להאריך את פרק הזמן הקצר (21 ימים) שהוקצב למשפחות מהגרי העבודה העומדות בקריטריונים להישאר בארץ, על מנת להשיג את המסמכים הדרושים. היום קיבלו מגישי הבג"ץ את התגובה המקדמית של המדינה לקראת הדיון מחר, לפיה מסתמן שהמדינה תבקש לא להאריך את 21 הימים, אלא לדחות על הסף את העתירה.

מגישי העתירה אמרו לוואלה! חדשות, כי "אנחנו ממשיכים לעמוד על טענותינו, וסבורים ש-21 ימים הם פרק זמן קצר מדי לצורך השגת המסמכים הדרושים". לדבריהם, "פרק הזמן הקצר מעמיד מכשולים בדרכם של אלה שזכאים למעמד, וימנע מחלקם לממש את זכותם. אנו קוראים למדינה לעמוד מאחורי ההחלטה האמיצה שקיבלה - ולא להעמיד מכשולים בדרכם של אלה שכן עומדים בקריטריונים".

במוקד הסיוע לעובדים הזרים אמרו היום, כי "אנו קוראים לשר ישי ולמשרד הפנים לחדול מלהציע שוב ושוב את פתרון הקסם של ועדה שתדון במקרים פרטניים, שכן זוהי דמגוגיה זולה. ועדת חריגים למקרים פרטניים אינה יכולה להיות פתרון רציני למאות משפחות שצפויות להיפגע מקוצר הזמן. לקבוע סד זמן כה קצר פירושו בעצם למנוע ביודעין מחלק מהאנשים העומדים בקריטריונים לקבל מעמד, ולהעמיד בדרכם מחסומים ומכשולים שאין להם דרך להתמודד מולם".

הארגון ציין כי ההליכים הכורכים בהשגת המסמכים הדרושים הינם ארוכים, ומסגרת הזמן שניתנה לא תפסיק להוציאם אל הפועל. כך למשל קבלת דרכון משגרירות זרה אורכת בין חודשיים לחצי שנה, השגת תעודת לידה נתקלת לעיתים בעיכוב ובסחבת מצד בתי החולים, ומזכירויות בתי הספר בהם רשומים הילדים סגורות בחופשת הקיץ ולא יוכלו להנפיק אישורים על רישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully