וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים בפתח ולאוטיסטים אין איפה ללמוד

גיל סימה

16.8.2010 / 14:52

כשבועיים לפני תחילת הלימודים, נאלצים הורים לילדים אוטיסטיים במרכז הארץ להתרוצץ ממקום למקום בניסיון למצוא עבורם מסגרת חינוכית. הסיבה: במחוז ת"א יש רק שני בתי ספר לחינוך מיוחד. "זה מצב אבסורדי"

"מה הסיבה שאצטרך לעשות שופינג מטורף בין מקומות חינוך שיסכימו לקבל את הבן שלי, למה? מפני שהוא אוטיסט"?, שאלה תמר רוזלס סילבר, אם לילד אוטיסט אשר שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים אינה יודעת האם תהיה לבנה מסגרת חינוכית המתאימה לצרכיו.

רוזלס סילבר היא רק אחת מהורים רבים, רובם תושבי אזור המרכז אשר בימים אלו מתרוצצים ממוסד חינוכי אחד למשנהו בניסיון נואש למצוא לילדיהם מקום ראוי לשנת הלימודים. במחוז ת"א של משרד החינוך, שבתחום אחריותו היישובים מבת ים בדרום ועד הרצליה בצפון, קיימים רק שני בתי ספר לחינוך מיוחד, והמצוקה להורי הילדים הסובלים מאוטיזם הולכת ומתעצמת.

היעדר המסגרות לילדים האוטיסטים נמשך זה כשנתיים, כשבזה אחר זה סוגרות הרשויות המקומיות את בתי הספר לחינוך מיוחד מאילוצים שונים המוכתבים להם על ידי משרד החינוך. את הבעיה שמע שר החינוך, גדעון סער לפני כחצי שנה אז פנה אליו במסגרת אירוע שבת תרבות שהתקיים בנס ציונה ד"ר שמואל מירון, חבר באלו"ט ואב לילד אוטיסט ויידע אותו על המצב הקיים. "תלמידים אוטיסטים משובצים בבתי ספר לפיגור ואינם מקבלים את הטיפול החינוכי המקצועי הנדרש", כתב ד"ר מירון לשר וגם שרטט את תמונת המצב העגומה בדבר סגירתם של בתי ספר ייעודים אלו בנתניה, רמת גן וגבעתיים. "מצד אחד יש גידול באבחון של ילדים אוטיסטים, ומצד שני אין פתרונות", אמר ד"ר מירון.

השנה ייפתחו שתי כיתות נוספות

מספר ימים לאחר פנייתו למשרד החינוך, קיבל ד"ר מירון תשובה ממנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני, אשר ציין כי המשרד מודע לגידול המהיר במספר הילדים המאובחנים כאוטיסטים והוסיף כי במידת הצורך נפתחים בתי ספר למסגרות אלו. מאז עברה כאמור חצי שנה, ודבר לא נעשה.

"זה מצב אבסורדי", אומרה רוזלס סילבר לוואלה! חדשות, "הילד שלי מאובחן מגיל שנה וחצי כאוטיסט, ובכל שנה הסיפור חוזר על עצמו. השנה כבר חלמתי על היום הראשון שאני רואה אותו בכיתה א' והנה עכשיו התנפץ החלום. זוהי הרגשה של הורים סוג ב', למה אני צריכה להתחנן למישהו שיסכים לקבל את הבן שלי? אני לא מבקשת הרבה אבל לפחות שהמדינה תעשה את מה שמוטל עליה במינימום", היא אמרה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי בשנה הקרובה ייפתחו עוד שתי כיתות לאוטיסטים במחוז תל אביב אשר יענו על הצרכים. עוד נמסר ש"הרשויות המקומיות יזמנו את ההורים ויודיעו להם על שיבוץ ילדיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully