וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: מכינה קדם צבאית גם לחרדים

יהושע בריינר

16.8.2010 / 12:40

רב מצפת פועל להקמת המכינה הקדם צבאית החרדית הראשונה במטרה לגייס לנח"ל החרדי צעירים שאינם לומדים בישיבות. "עבורי זו שליחות ואידיאולוגיה לסייע לאותם בחורים"

על רקע אזהרות צה"ל מתופעת ההשתמטות ההולכת וגוברת בקרב הציבור החרדי, יש גם גורמים חרדיים שפועלים אחרת. רב מצפת, חסיד חב"ד, פועל בימים אלה כדי להקים את המכינה הקדם צבאית החרדית הראשונה, במטרה לגייס חרדים שאינם לומדים בישיבות לנח"ל החרדי. הרב משה בן אור מצפת חנך אתמול (ראשון) את מבנה המכינה, שתפעל במתכונת דומה למכינות הקדם צבאיות האחרות, אלא שתלמידיה יהיו תלמידי ישיבות שנפלטו ממסגרות הלימוד. על אף שהמכינה טרם קיבלה אישורים רשמיים מהרבנים, רבים מראשי העולם החרדי הביעו תמיכה ברעיון. עם זאת, הדברים אינם נאמרים עדיין בקול רם.

בינתיים מתקשה המכינה, שזכתה לשם "נרות להאיר", לגייס תלמידים, אולם הרב בן אור מאמין שבשנה הקרובה יצטרפו למחזור הראשון כ-25 תלמידים. "התלמידים מגיעים לאט לאט. צריך להבין, אלו בחורים שלא מגיעים בבת אחת", סיפר בן אור לוואלה! חדשות. "אלו בחורים שהיו עד עכשיו בבית או שהסתובבו ברחובות בלי מסגרת, והכוונה היא להביא אותם על מנת להכווין אותם לקראת גיוסם הן מהבחינה הרוחנית והן מבחינת תכנים הקשורים לצבא". אף שהמכינה טרם קיבלה הכרה רשמית ממשרד הביטחון, בשבוע הקרוב יקיים הרב בן אור פגישה עם נציגי המשרד, כשהמטרה הסופית היא שכל תלמידי הישיבה יצטרפו לשורות הנח"ל החרדי.

הרב בן אור, ששירת בעצמו כלוחם בחטיבת גולני, הקים את המכינה לאחר שהבין שדרך הגיוס לצבא יכולים אותם נערים שנפלטו ממסגרות אחרות להשתלב בחברה הישראלית. "אני מכיר באופן אישי את ה'סרט' שעוברים אותם בחורים, ואני גיליתי שהגיוס לצבא עוזר מאוד. בחור שנפלט מהישיבה לא מוצא את עצמו, לא בחברה החרדית וגם לא בחברה הישראלית, כך שלא משנה איפה הוא יהיה ומה הוא יעשה, הוא לא יימצא את עצמו. אבל אז הוא מתגייס לצבא, ושם הוא מרגיש שווה בין שווים. עבורי זו שליחות ואידיאולוגיה לסייע לאותם בחורים".

אבל איך מסתכלים על המכינה החרדית הראשונה בעולם החרדי? כאן נתקל הרב בן אור בקשיים, אך הוא אינו מתייאש. "הרבי מלובביץ אמר בעצמו שבחור שלא לומד בישיבה, שיילך לצבא", סיפר הרב בן אור. "אני לא באתי לעשות מהפכות ולא יצאתי בקריאה לגייס את כל בחורי הישיבות, ואני חושב שגם אם אבוא עכשיו לבקו"ם עם עשרת אלפי חרדים הצבא לא יהיה מוכן לגייסם". בינתיים, מספר רבנים מובילים הביעו תמיכה ברעיון בשיחות שערך עמם בן אור, אך הם טרם חתמו על מסמך הסכמה רשמי. "עד כה רק רב אחד חתם על נייר הסכמה, ולפחות עוד שניים יצטרפו אליו", אמר בן אור, "עם זאת, אני מאמין שלאט לאט תהיה גם הסכמה פומבית לנושא שתביא עימה גם סיוע כלכלי הן מצד המדינה והן מצד הציבור".

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully