וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 בני אדם הוכשו בידי נחשים בצפון, מצבם קשה

אריאל נוי

16.8.2010 / 10:00

שלושה בני אדם, בהם פעוט בן 4, אושפזו בסוף השבוע במצב קשה לאחר שהוכשו על ידי נחשים. אביו של הפעוט: "יצאנו למרפסת בלילה כדי לצפות במטאורים, נשכבנו על המזרן ונחש הכיש אותו"

אישה בת 34, נער בן 14 ופעוט בן ארבע הוכשו במהלך סוף השבוע האחרון על ידי נחשי צפע. הם אושפזו במצב קשה במרכז הרפואי זיו בצפת, ולפי שעה עדיין נמצאים שם להשגחה.

ניר גרונר, אביו של מעיין בן ה-4 שהוכש על ידי נחש צפע, סיפר לוואלה! חדשות, כי בנו הוכש בשעת לילה, בזמן שבני המשפחה היו על מרפסת ביתם: "יצאנו למרפסת לראות את גשם המטאורים. מספר דקות לאחר שנשכבנו על המזרן, נחש שחצה את המרפסת, נתקל במעיין והכישו בידו השמאלית".

ד"ר יורי וינר, מנהל יחידה לטיפול נמרץ במחלקת ילדים במרכז הרפואי זיו, שטיפל במעיין אמר, כי "הפעוט היה במצב של הלם, כשהוא סובל מהקאות מרובות, כאבי בטן קשים, הכרה מעורפלת ונפיחות קשה בידו". ד"ר וינר מוסיף, כי הטיפול הנהוג במצב של הכשת נחש הוא מתן נסיוב, אותו יש לתת בדחיפות וסמוך ככל האפשר להכשה.

"לא לבצע חוסם עורקים"

ד"ר עאמר חוסיין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו בצפת אמר, כי הארס של נחש צפע הנפוץ ביותר באזור, משפיע באופן קשה על מערכת העצבים ושרירי הגוף וגורם להרס כדוריות אדומות. לדבריו, "הסימנים המקומיים הראשונים לאחר הכשת נחש הינם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיש לשים לב אליהם: בחילה, הקאה, שלשול, חולשה, ירידת לחץ דם, שינוי מנטאלי, ונימול. הסימנים המאוחרים שעלולים להופיע הם נמק, שטפי דם וזיהום הפצע. ברמה מערכתית הפרעות בקרישה, דימום במערכת העיכול, התכווצויות, הפרעה במערכת הלב וכלי הדם, איבוד הכרה ואי ספיקת כליות",הסביר ד"ר חוסיין.

ד"ר עאמר הוסיף, כי במקרה של הכשת נחש יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי וכי לפני הגעת הצוות הרפואי יש להשכיב את המוכש ולהרגיעו. "חשוב לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים", אמר ד"ר עאמר, "ובשום מקרה אין לחתוך את הפצע, למצוץ את הדם במקום ההכשה, לקשור את הגפה, או להניח קרח ישירות על מקום ההכשה. אין לקחת משכך כאבים או לבצע חסימת עורקים ובשום פנים ואופן אסור לרוץ, או לשתות שתייה חריפה". ד"ר חוסיין ציין גם כי "כמו כן, חומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, זיהוי הנחש יסייע לרופאים בטיפול בנפגע".

ליאור דרזנר, לוכד נחשים, מסר לוואלה! חדשות, כי "את נחש הצפע אסור להרוג משום שכל הזוחלים מוגנים בחוק. זה חלק מהטבע שלנו, ואסור גם לגדל אותם. החיה הזו עוזרת לסביבה, כי היא אוכלת מכרסמים".

עידן אבני השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully