וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר התקפל: שרי ישראל ביתנו יקבלו מיליארדים

פנחס וולף

16.8.2010 / 9:35

המשרדים שבראשם עומדים שרי מפלגתו של ליברמן יקבלו תוספת תקציבית בגובה כ-2.9 מיליארדי שקלים. בתמורה לכך, תצביע המפלגה בעד התקציב הדו-שנתי

שרי ישראל ביתנו יקבלו תוספת תקציבית של כ-2.9 מיליארד שקלים ויתמכו בתקציב המדינה לשנים 2012-2011. התוספת התקציבית הושגה בתום משא ומתן שנמשך שלושה שבועות בין משרד האוצר לבין שרי המפלגה. זאת לאחר שאלה עזבו את ישיבת הממשלה שאישרה את התקציב, במחאה על כך שדרישותיהם לא נענו.

המשרד לביטחון הפנים, שבראשו עומד יצחק אהרונוביץ', קיבל את התוספת התקציבית הגדולה ביותר - 1.8 מיליארד שקלים. בכך יהפוך תקציב המשרד לגדול ביותר שהיה אי פעם - 11.2 מיליארד שקל בשנת 2011. אחריו במצעד התוספות, נמצא משרד העלייה והקליטה בראשות סופה לנדבר שקיבל תוספת של חצי מיליארד שקלים. בעקבות התוספת התקציבית, המשרד ימשיך בתוכנית הלאומית לקליטת מדענים עולים.

חלק מהתוספת יוקצה לשיפור תנאי קליטתם של קבוצות עולים בעלי צרכים מיוחדים, וגם סל הקליטה שנשחק יעודכן וישופר. משרד החוץ של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יקבל תוספת של 300 מליון שקלים.

61 מיליון למשרד התשתיות

בעקבות זאת ייפתחו שש נציגויות נוספות לישראל בעולם, יתוגבר תקציב ההסברה ופרויקט "מיתוג ישראל", יתוקצבו פרויקטים בתחום האינטרנט ופעילות בקמפוסים בארצות הברית ובמערב אירופה. כמו כן, המשרד יקצה משאבים נוספים להרחבת פעילות סוכנות הסיוע הלאומי של ישראל - מש"ב - במדינות עולם שלישי.

משרד התיירות שבראשו עומד סטס מיסז'ניקוב יקבל תוספת של 200 מליון שקל ויסתכם בכ-745 מליון שקל לשנה. בעקבות זאת, יגדל התקציב השיווקי, דבר שלטענת משרד התיירות יאפשר לקלוט ארבעה מיליון תיירים בשנת 2012.

מלבד פיתוח פרויקטים, יקבל המשרד גם תוספת חד פעמית של 13 מליון שקלים בכל אחת מהשנים 2011-2012. משרד התשתיות של עוזי לנדאו יקבל תוספת של 61 מליון שקל ותוספת של 12 תקנים לתגבור יחידות כמו יחידות הנפט ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully