וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: נתעלם מהזמנת הקוורטט למו"מ ישיר

15.8.2010 / 22:13

שרי השביעייה החליטו שלא לקבל את הזמנת הקוורטט הבינ"ל לפתוח במו”מ ישיר עם הפלסטינים בתנאים המוצעים. לדברי השרים, מדובר ב”עלה תאנה” של הפלסטינים לדחיית השיחות הישירות

שרי השביעייה החליטו בסוף פגישתם הערב (ראשון) להתעלם מהצהרת הקוורטט הבינ"ל, שעתידה לצאת מחר, בנושא פתיחת המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים. את הצהרת הקוורטט, בה מפורטים התנאים המוקדמים לפתיחה במו"מ, הגדירו שרי השביעייה כ"עלה תאנה" של הפלסטינים לדחות את המהלך. בנוסף, הוחלט להמתין לזימון של האמריקאים, שאמור להתקבל אצל הצדדים בימים הקרובים, לפתוח בשיחות ישירות במצרים או בוושינגטון.

בכיר פלסטיני אמר אתמול לעיתון "א-שרק אל- אווסט" כי כבר התקבלה החלטה לפתוח במגעים הישירים וכי מדובר רק בשאלה של זמן. "יו"ר הרשות נתון ללחצים כבדים מאד וחסרי תקדים מצד ארה"ב ומדינות אחרות שדורשים ממנו לשבת לשולחן המשא ומתן עם ישראל וזאת למרות שישראל מסרבת להתחייב לדבר", אמר הבכיר לעיתון. הבכיר סיפר עוד כי העולם הערבי נטש את יו"ר הרשות בלחצים אלו והותיר אותו "לבדו במערכה".

הבכיר הוסיף כי הרשות מצפה מהקוורטט לפרסם הודעה המביעה תמיכה במשא ומתן ישיר ומאשרת הצהרה קודמת של הפורום. במסגרת ההכרזה מצפים הפלסטינים כי הקורטט יחזור על קריאתו לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ובכלל זה בירושלים, ולהגיע תוך שנתיים להסכם שלום כולל שיוביל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'.

בקוורטט מנסחים הצהרת בסיס למו"מ

לפני יומיים פורסם כי הקוורטט עובד על ניסוח הצהרה, אשר תשמש כבסיס לפתיחת המו"מ הישיר בין ישראל והפלסטינים. קתרין אשטון , שרת החוץ של האיחוד האירופי כתבה לעמיתיה באיחוד כי ההצהרה תפורסם כבר בתחילת השבוע הנוכחי אם שני הצדדים יסכימו להמשיך לשיחות ישירות החודש. לדברי אשטון, יוזמת הקוורטט "אמורה לסייע לאבו מאזן לגייס מספיק תמיכה גם בבית וגם בחוץ לארץ, לשיחות ישירות".

אשטון הבהירה כי הקוורטט עומד על התנאים שהציב בפני ישראל. במכתבה הדגישה, כי תנאים אלה יהוו את הבסיס להצהרה "אשר תפורסם בסמוך להודעה על תחילת השיחות הישירות".

(עדכון ראשון: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully