וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההקפאה: יוקמו 23 מבני לימוד ביו"ש

גיל סימה ויהושע בריינר

15.8.2010 / 20:02

שבועיים וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים הוחלט לאשר הקמה של 23 מבנים יבילים שישמשו ככיתות לימוד לכ-500 תלמידים. "על התלמידים הללו ללמוד באותם תנאים הניתנים לילדי המסתננים"

שבועיים וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים, החליט היום (ראשון) פורום בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר הקמת 23 מבנים יבילים שישמשו כ-500 תלמידים בשמונה יישובים ביהודה ושומרון. בישיבה בה התקבלה ההחלטה השתתפו נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, שר החינוך גדעון סער, שר המשפטים יעקב נאמן והיועץ המשפטי לממשלה יעקב וינשטיין.

המבנים שאושרו ישמשו ככיתות לימוד והם ייבנו בין היתר בהתנחלויות עפרה, עלי, טלמון, אדם, איתמר, עמנואל, אלון מורה ואפרת. בדיון הוחלט עוד ששר הביטחון יהיה אחראי על תכנון מבנים חלופיים לשנת הלימודים הבאה, בעוד שבשנה הנוכחית ישתמשו התלמידים במבנים היבילים.

בדיון, שנערך הבוקר בוועדת החינוך של הכנסת בנושא, חזר יו"ר הוועדה ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) על הטענה כי דינם של תלמידי יהודה ושומרון זהה לזה של תלמידי מדינת המדינה המתגוררים בגבולותיה. "על התלמידים הללו ללמוד באותם תנאים הניתנים לילדי המסתננים, העובדים הבלתי חוקיים והבדואים", אמר אורלב.

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, בירך על ההחלטה וקרא לשר הביטחון לקדם את תוכניות התב"ע אשר עוכבו בשל הקפאת הבנייה בשטחי יהודה ושומרון. "אני מאד מקווה שבקיץ הבא, ערב פתיחת שנת הלימודים, לא נגיע למצב דומה שכאשר רצו לאשר את בניית הכיתות לא ניתן היה לעשות זאת בשל ההקפאה", אמר רביבי.

ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת זאב אלקין ואריה אלדד, הגיבו אף הם להחלטה ואמרו כי "אנו מברכים את ראש הממשלה על התערבותו האישית לפתרון הבעיה ושמחים שהשכל הישר גבר על האטימות והבירוקרטיה וכעת תלמידי יהודה ושומרון יזכו ללמוד באותם תנאים להם זכאים שאר תלמידי ישראל. שוב הוכח שבזכות פעילות השדולה וראשי ההתיישבות ניתן להתגבר על המכשולים השונים. ברוח הנחיות אלו יש צורך למצוא פתרון גם לילדי הגן בחברון".

במועצת יש"ע בירכו על ההחלטה ואמרו כי "ראש הממשלה הוכיח שכשרוצים – אפשר. הסוגיה מעולם לא הייתה סוגיה משפטית, אלא פוליטית. כל שנדרש בה היה החלטה של הדרג המדיני. חבל שהיה צריך להגיע עד עכשיו, כשבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, כדי להפסיק לעשות פוליטיקה על גבם של ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully