וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי ליועמ"ש: עמדתך מסוכנת ולא דמוקרטית

מערכת וואלה! חדשות

15.8.2010 / 17:45

חברת הכנסת חנין זועבי שלחה מכתב ליועמ"ש בעקבות כוונתו לדון בבקשה לשלול את אזרחותה. לטענתה, עמדתו של וינשטיין מחזקת "מגמה פוליטית וציבורית מסוכנת ובלתי-דמוקרטית"

תאגיד כאן

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) מחתה היום (ראשון) נגד כוונתו של היועץ המשפטי לממשלה לדון בבקשת השר אלי ישי לשלול את זכויותיה בסיום החקירה בעניינה. במכתב ששלחה ליועמ"ש יהודה וינשטיין, כתבה זועבי כי "שלילת אזרחות היא צעד בלתי חוקי בעליל, העומד בניגוד חמור לאמנות בינלאומיות לזכויות אדם, קל וחומר כשמדובר בשלילת אזרחותה של נבחרת ציבור רק בשל העובדה כי היא מילאה את תפקידה נאמנה, גם עת השתתפה במשט החירות בדרכו לעזה".

זועבי הוסיפה כי "אינני רואה באזרחותי או באזרחותו של אף אדם כפריווילגיה, הניתנת לשלילה לאור ביצוע מעשה השנוי במחלוקת מבחינה ציבורית. לא זו אף זו, בהשתתפותי במשט, מילאתי חובה אזרחית להתנגד למצור הבלתי אנושי והלא חוקי על רצועת עזה".

זועבי מתחה ביקורת על התנהלותו של וינשטיין וכתבה כי "היועמ"ש אמור לרסן מגמות פוליטיות וציבוריות מסוכנות, החותרות תחת יסודותיה של הדמוקרטיה. הקריאה לשלול אזרחותה של נבחרת ציבור רק מכיוון שעמדותיה מנוגדות לעמדת הרוב מהווה דוגמה מובהקת לניסיונות שכאלה, והיא מהווה שימוש מסוכן וציני בחוק לצרכים פופוליסטיים זולים. מצער ללמוד, כי במקום להשמיע עמדה ברורה וחד-משמעית נגד הדרישה לשלול את אזרחותי, שנועדה בעיקרה כדי להשביע את יצר נקמה של גורמים אלה או אחרים, תשובתך זו מעניקה לגיטימציה למגמות אלה".

"זאת ועוד", המשיכה חברת הכנסת בביקורתה על וינשטיין, "עמדתך זו מחזקת, בסופו של דבר מגמה פוליטית וציבורית מסוכנת ובלתי-דמוקרטית בעליל, המקבלת את ביטויה בשלל של הצעות חוק, הרואות באזרחותם של אזרחי המדינה הערבים כחסד וכאזרחות מותנית ולא כזכות יסוד לה הם זכאים עם היוולדם. הנני רואה בחומרה רבה את עצם הדיון בשלילת אזרחותי, וקוראת לך לחזור בך לאלתר מהודעה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully