וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מציגים: המדינה העצמאית בדרך

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.8.2010 / 15:27

הרשות הפלסטינית פרסמה דו"ח המפרט את פעילותה בשנה האחרונה, בו מוצגת ההתקדמות לקראת הקמת מדינה עצמאית. "כל הישגי החברה הפלסטינית נעשו מול והמכשולים של הכיבוש"

בדרך למדינה: הממשלה הפלסטינית פרסמה היום (ראשון) דו"ח המסכם את פעילותה בשנה האחרונה, ממנו עולה כי נבנו 34 בתי ספר ו-23 קיימים הורחבו, הוקמו 11 מרפאות ו-30 הורחבו, החלה בנייתם של 44 פרויקטים של דיור, נבנו 16 כבישים חדשים וניטעו 370 אלף עצים. כותבי הדו"ח ציינו כי "למרות הכיבוש, העם הפלסטיני עבר כברת דרך בבניית מוסדות בדרך למדינה".

הדו"ח מסכם למעשה את תכנית הממשלה בשם "סיום הכיבוש, הקמת המדינה" מאוגוסט 2009, שקבעה לוח זמנים של שנתיים לבניית מוסדות המדינה שבדרך. ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד אמר לרגל פרסום הדו"ח כי הוא "מראה עד כמה אנחנו רציניים בבניית המדינה שלנו בדרכנו לחופש. השגנו הרבה ונמשיך לעשות כך, למרות הכיבוש. אנו בונים את ארצנו למען העתיד של ילדינו".

בדו"ח נכתב עוד כי "כל הישגיה של החברה הפלסטינית נעשו מול ההגבלות והמכשולים של הכיבוש הישראלי. בזמן שבנינו בתים חדשים, השלטונות הישראלים האיצו הליכי הריסת הבתים כולל בירושלים המזרחית הכבושה. בזמן שסללנו 157 ק"מ של כבישים, ישראל הציבה 500 מכשולים, בזמן שנטענו 370,000 עצים חדשים, המתנחלים שרפו או כרתו עצי זית פלסטינים כל הזמן".

הדו"ח מגלה עוד כי הממשלה הפלסטינית הצליחה להביא להתקדמות בתחום החוק וסדר: 88,000 צווי בית משפט בוצעו על ידי המשטרה. במקביל, הוקמו תחנות משטרה בכל המרכזים העירוניים הראשיים ובכמה מרכזי אוכלוסייה. בנוסף נכתב כי הממשלה הצליחה להגדיל את הכנסותיה ב-18% עם עלייה של 20% בהכנסות ממיסים. "ההגדלה במשאבי הממשלה מוקצית למימון פרויקטים ותשתיות בשלטון המקומי", נכתב.

בתחום הבריאות, נכתב כי הרשות הקימה את בנק הדם הלאומי הראשון והמרכז הלאומי הראשון לגמילה מסמים, פתחה 11 מרפאות חדשות, שיפצה ושדרגה 30 מרפאות, הפעילה יחידת מיון חדשה ברמאללה, והרחיבה את בית החולים רפידיא בשכם. בנוסף, 225 כפרים וערים קיבלו תמיכה כספית וטכנית לשיפוץ או הקמת רשתות חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully