וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השבתה ב-1 בספטמבר - נשק יום הדין"

גיל סימה

15.8.2010 / 15:05

במהלך דיון שערכה ועדת החינוך של הכנסת לקראת פתיחת שנת הלימודים, הוצג מכתב שבו התריע יו"ר מרכז השלטון המקומי כי ייתכן ושנת הלימודים לא תוכל להיפתח כסדרה. "אין ביכולתנו להמשיך לסבסד את המדינה"

"אני מבקש להתריע בפניך כי ייתכן ושנת הלימודים לא תוכל להיפתח כסדרה", כך כתב היום (ראשון) יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט במכתב ששוגר לשר החינוך גדעון סער והוצג הבוקר בישיבת ועדת החינוך של הכנסת על ידי היו"ר, ח"כ זבולון אורלב. מדיוני הישיבה הבוקר עולה כי מעבר לאיומיו של יו"ר ארגון המורים העל יסודי רן ארז להשבית את פתיחת שנת הלימודים, עומדים עוד מספר עניינים העשויים לשבש את יום הלימודים הראשון. בוחבוט מחה על היעדר העברת המימון התקציבי לרשויות המקומיות כשלדבריו תוכנית אופק חדש ו"נגזרותיו" הן המקור לבעיה.

במכתב מסביר בוחבוט כי תוכנית החינוך המהפכנית אשר הולכת ומיושמת בבתיה"ס היסודיים מייצרת תוצאות לוואי, כשחלק מהן נוגעות בין היתר בשינוי במודל מימון ההסעות, שחיקת התקציב עבורו וקיצוץ בתקציב הליווי בהסעות החינוך המיוחד. "פגיעה בפתיחת שנת הלימודים הינה נשק יום הדין מבחינתנו. לא בקלות ראש אנו נוקטים בצעד שכזה אבל אין ביכולתנו להמשיך ולסבסד את המדינה", אמר בוחבוט וציין כי "הקיצוץ בהעברת התקציבים מתבטא בסכומים של מאות מיליוני שקלים".

במקביל לאיומי ההשבתה, ציין רן ארז כי מנתונים שיש בידיו עולה כי כ-60% ממוסדות החינוך לא יעמדו ברעידות אדמה ועל פי התקן של משרד הבריאות אין מספיק חדרי שירותים לתלמידים. "כל מה שאתם עושים הוא סוג של קוסמטיקה", ציין ארז בהתייחסו לנתוני משרד החינוך על פיהם קרוב ל-1,600 כיתות חדשות ב-105 מוסדות חינוך חדשים ייפתחו לתלמידים בשנה הקרובה.

גם הכרזתה של הסתדרות האחיות כי האחיות לא תתייצבנה ביום הראשון לשנת הלימודים מעיבה על פתיחת שנת הלימודים החלקה. "התלמידים הפכו לכלי עבודה של קבלן פרטי", אמרה מוריה אשכנזי, יו"ר חטיבת אחיות בריאות הציבור בהסתרות האחיות. לדבריה, עד היום לא נחתם הסכם קיבוצי בין האחיות לחברת נטלי אשר קיבלה את המכרז להפעלת שירותי הבריאות לתלמיד ואמורה להתחיל בהענקתן החל משנת הלימודים הקרובה. מה שעוד התברר בדיון הוא שהמצב הנוכחי מצביע על אחות אחת המטפלת ב-15 בתי ספר. "אני שואלת אתכם, חברי הוועדה, הייתם מוכנים שילדיכם יהיו תחת טיפול שכזה?", שאלה אשכנזי.

לאור היעדר נציגי משרד הבריאות מהדיון, הורה יו"ר הוועדה, ח"כ אורלב, לדחות את הדיון לעוד כשבועיים אז אמורה להתבהר תמונת המצב לגבי פתיחת שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully