וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בצה"ל: מסמך גלנט פוגע בתפקוד הצבא

15.8.2010 / 18:41

חשיפת "מסמך גלנט" יצרה מתיחות ואווירה קשה במערכת הביטחון. גורמים בצה"ל אף הביעו חשש כי הפרשה תפגע בתפקוד הצבא. "זה פשוט גועל נפש"

גורמים בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון העידו היום (ראשון) על אווירה קשה השוררת במערכת הביטחון מאז נחשפה פרשת "מסמך גלנט". הגורמים הביעו חשש כי הדבר עלול לפגוע בתפקוד הצבא.

"בכל דיון ובכל פורום הנושא הזה עולה, ועצם העובדה שמתעסקים בפרשה, מפריעה לתפקוד. אי אפשר לברוח מזה. האמון של הציבור בצבא עלול להיפגע, אם לא נפגע כבר קשות", אמרו קצינים בצה"ל. "כל אחד שמדבר חושדים בו שהוא קשור לאחד המועמדים. חייבים לסיים את הפרשה הזאת כמה שיותר מהר, אי אפשר להתנהל באווירה שכזאת", הוסיפו.

קצינים בכירים לשעבר, ששוחחו עם חלק מהמועמדים במהלך סוף השבוע, ציטטו מפיהם את יחסם לאירועים האחרונים. לטענתם, אמר אחד המועמדים כי "נראה שהכל מסתכם בהטלת רפש אחד בשני. זה כבר חצה כל גבול ומצב שבו קציני צה"ל עוד עלולים לעמוד בתור בדרך למשטרה יהיה נקודת שפל. פשוט גועל נפש".

"המרוויח - בני גנץ"

במקביל, מנסים בצה"ל להמשיך ולהתנהל לאור הפרשה החמורה. המועמדים ממשיכים בסדר יומם, בפגישותיהם, בסיורים ובהשתלמויות, אולם כל אחד מהם מודע לכך כי הוא עלול להיקרא למתן עדות בפרשה. בכירים צה"ל וכן אזרחים ששמם הועלה בפרשה, כבר נועצו עם עורכי דין. "אני כבר הכנתי את מברשת השיניים", אמר בציניות אחד מהם.

עם זאת, מקורביהם של המועמדים הביעו תמיהה על כך שעיקר ההתעסקות בפרשה היא סביב היחסים העכורים שבין אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי, מבלי להזכיר את הנשכרים מהפרשה. לדבריהם, אחד המרוויחים הגדולים מהפרשה הוא סגן הרמטכ"ל בני גנץ, שייתכן וירוויח ממלחמת הגנרלים. "כמועמד מוביל הוא יודע שעדיף לו לשמור על שתיקה ולא להיכנס לבוץ", אמר קצין בכיר לשעבר.

האלוף גלנט עצמו נמצא בפיקוד דרום בבאר שבע, ושוהה בעיצומו של תרגיל, ועד כה לא זומן למתן עדות בפרשה. האלוף אייזנקוט, כמו יתר האלופים, ממשיך גם הוא בסדר יומו הרגיל ושוהה בהשתלמות קצינים בצפון הארץ.

בעקבות ההתפתחויות למירוץ לרמטכ"לות, היו שהציעו לשר הביטחון ברק שלא לבחור את הרמטכ"ל הבא מתוך חמשת המועמדים, ולבחור לתפקיד מועמד חיצוני ששמו לא נקשר לפרשה. בין היתר, הוצע האלוף במיל' משה קפלינסקי כמועמד ראוי. עםז את, נראה שהצעה זו תרד מהפרק.

במקביל, ייתכן ועל אף המשך חקירת "מסמך גלנט", ימשיך שר הביטחון בשבוע הקרוב בסבב השיחות עם המועמדים לתפקיד. כזכור, עיכב היועץ המשפטי לממשלה את בחירת המועמד עד תום חקירת המסמך. מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה לדברים כי "השר ימשיך לנהוג על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה".

עדכון ראשון: 14:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully