וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים באלימות: מצלמות אבטחה בבתי ספר

גיל סימה

15.8.2010 / 13:39

המשטרה, הרשויות המקומיות ומשרד החינוך הכריזו על תוכנית שבמסגרתה יוצבו מצלמות אבטחה במעגל סגור בחצרות מוסדות חינוך. "המטרה היא לתת מענה נוסף להורדת רמת האלימות"

כחלק מהניסיונות להוריד את רמת האלימות במערכת החינוך הוסכם על ידי המשטרה בשיתוף פעולה עם מספר רשויות מקומיות וגורמי משרד החינוך להציב מערך מצלמות אבטחה במעגל סגור בעשרה מוסדות חינוך ברחבי הארץ. המהלך, המוגדר כ"פיילוט", הוא תולדה של מספר פגישות שנערכו בין גורמי משרדי החינוך וביטחון הפנים. במסגרת הפרויקט, הוחלט שבמהלך השנה יוצב מערך המצלמות במוסדות החינוך תוך יוזמה משותפת של המשרדים והרשויות המקומיות.

"המטרה היא לתת מענה נוסף להורדת רמת האלימות בתוך בתיה"ס", מסביר אריה מור, מנהל אגף בכיר לביטחון, בטיחות וחירום במשרד החינוך. ירושלים, מודיעין, תרשיחא וירכא הן חלק מהרשויות המקומיות הלוקחות חלק בפרויקט כשלטענת מור הפיילוט יקיף את כל המגזרים לרבות המגזר הדרוזי, הממלכתי והממלכתי-דתי. "זוהי המדיניות המוצהרת שלנו ואנחנו מנסים לשדר אותה כלפי כל הגורמים", אומר מור.

"כל מה שאנחנו מנסים הוא לשפר את רמת ההכשרה", אומר מור. לדבריו, המשרד בוחן מספר אפשרויות להורדת רמת האלימות, כשבין היתר רק בשנה האחרונה עברו המאבטחים הכשרה אינטנסיבית.

במסגרת גיבוש מערך המצלמות במוסדות החינוך הועלה גם נושא צנעת הפרט של התלמידים במוסדות החינוך. "יש לנו חוות דעת משפטית בנושא", מסביר מור. "אבל חשוב להזכיר שבית הספר הוא מוסד ציבורי". מור מציין כי המצלמות יוצבו אך ורק במסדרונות בתי הספר ובחצרות. "על פי חוות הדעת המצלמות לא יוצבו בחדר המורים, בכיתות ובחדרי ההנהלה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully