וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנפגעי החום: החקלאים, הפירות והצרכנים

רמי שני

15.8.2010 / 11:56

החום שפקד את המדינה ברבעון השני גרם נזק כבד לחקלאות. ענף הפירות ספג נזק של כ-40 מיליון שקלים ובסך הכל נפגעו 160 משקים חקלאיים ברחבי הארץ

הקרן לנזקי טבע (קנ"ט) דיווחה היום (ראשון) כי חלה עלייה משמעותית בהיקף תביעות הביטוח מחקלאים ברבעון השני של השנה הנוכחית. לפי נתוני הקרן, נרשם זינוק חד של כ-85% בהיקף נזקי הטבע בחקלאות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מהנתונים עולה כי היקף הנזק שנגרם לחקלאים ברבעון השני של השנה עומד על כ-65 מיליון שקל, לעומת כ- 35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לפי נתוני הקנ"ט, הענף העיקרי שנפגע ברבעון השני של שנת 2010 היה ענף הפירות, שספג נזק של כ–40 מיליון שקל. הנזק התבטא בעיקר בהיעדר יבול, אשר הביא לעלייה החדה במחירי פירות הקיץ: משמש, אפרסק, נקטרינה, שזיף ודובדבן. בנוסף נגרמו נזקים גם לגידולי האגסים שנפגעו השנה גם ממחלת החרכון שתקפה מטעים רבים באופן חמור.

מיעוט הגשמים גרם גם לנזקים בגידולי השדה. עיקר הנזק הוא בשטחי הפלחה בדרום, בשל מיעוט הגשמים. יצוין עוד כי הקנ"ט, הקימה מנגנון פיצוי לחקלאים על אבדן הכנסות, ותשלם להם סכום של כ-17 מיליון שקלים.

"אי אפשר לצפות תופעות אקלימיות"

מנכ"ל הקרן דוד גינזבורג אמר כי "הזינוק בהיקף הנזקים מוכיח שוב שלא ניתן לצפות תופעות אקלימיות, ועל החקלאים להיערך בהתאם". לדבריו, הרבעון השני של השנה מתאפיין במעבר בין נזקי החורף ובין נזקי החום המאפיינים את תקופת המעבר. הוא הוסיף כי השנה התאפיינו חודשים אלה בנזקים של גלי חום וחורף יבש באופן יחסי, אשר פגעו בגידולים.

גל החום הכבד שפקד את המדינה בחודש יוני פגע קשות בגידולי האבטיחים, המלונים, הענבים והתירס. מנתוני הקנ"ט עולה עוד כי גל החום פגע גם בלמעלה מ- 150 משקים חקלאיים בכל רחבי הארץ. עיקר הנזק נובע ממכות חום לפירות והירקות, צריבה וכוויות בקליפות והיקפו עומד על למעלה משבעה מיליון שקל. מסיכום של כ-160 הודעות נזק שהתקבלו בעקבות גל החום עולה, כי עיקר הנזקים נגרמו באזור הדרום (75 הודעות נזק) ובצפון (49 הודעות). הפגיעה במשקים במרכז הארץ הייתה קטנה יותר ועמדה על 34 הודעות נזק בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully